Moio allemaal. Wat ik ervan begrijp is dit een pleidooi van andere Jan om een soort "kennis- en ervarings-databank" te organiseren. Welke truukjes zijn er, hoe stel je kontaktpunten af, hoe stel je (dus niet-hydaulische
) kleppen, wat zijn bobine-storingen, en dergelijke. Ik denk dat het een merk-overstijgend probleem is. Het geld ook voor vlovoos, glovven, sitroenen, forten en noem maar op. Los van wat wij er op bedenken zijn er misschien ook initiatieven van bv de Fehac, of Bovag, of Rai, of
Ik heb daar niet gekeken maar mss weet iemand daar iets over. Commissie oprichten
Laten we er maar es verder over nadenken. DE HUIDIGE MONTEURS-OPLEIDING KENT AL SINDS JAREN NIET MEER HET VERSCHIJNSEL KONTAKTPUNTEN. Laat staan monteren en met voelermaat afstellen.... Toen ik 15 jaar geleden op de streekschool (voorloper VMBO) mijn opleiding deed was mijn bijnaam al "oldtimer" omdat ik dat soort kennis en ervaring had. De jonge jongens snapten niks van die techniek
Het is dus (net als bijvoorbeeld het klinken van ijzeren platen op schepen
) een uitstervende bezigheid. Vastleggen (tekst, video, tekeningen) is een van de manieren, maar waar laat je die database dan
Vragen te over, maar ik weet de antwoorden ook niet. Toch groetz, Vanjan.