door conduzco#1 » 26 maart 2020, 11:49
Dag Marcel, bedankt voor je reactie, lastig dat ik geen foto kan eesturen om de exacte locatie aan te geven.
Op het (sub) frame is een plaat gemonteerd , draaibaar, waar 1 koppelstangetje aan is bevestigd (@) met evenwijdig daaraan de kogel die in de bus van de schakelhefboom steekt. (zowel stang als kogel wijst naar links)
Die kogel heeft zo veel ruimte in de bus.
ik heb de draaibare plaat losgemaakt van het chassis, het koppelstangetje (@) los gewipt en heb daarmee de kogel en de bus uit elkaar kunnen nemen, schoongemaakt en er is niets te zien van slijtage van de kogel of de bus.
Gek genoeg kan ik niet ontdekken dat er ooit een (vul) bus binnen in de bus heeft gezeten.
Geen resten te zien.
Toch moet dat haast wel omdat er na het verdwijnen daarvan zoveel ruimte ontstaan is.
Ik heb zelf een kunststof vulbus gemaakt, materiaal dikte 1,3 mm.
Die lichtklemmend in de bus geschoven en nu heeft de kogel nog steeds - denk ik voldoende- ruimte, Het schakelen gaat probleemloos.
Bij het schakelen is er wel de neiging om de vulbus uit de bus te werken maar dat kan ik wel op een of andere manier tegenhouden.
Gek genoeg is er geen enkele auto onderdelen leverancier die die schakelhefboom kan leveren, dan zou ik die kunnen bestellen en kijken hoe het origneel in elkaat zit.
De draaibare plaat met kogel is daarentegen wel leverbaar maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Het lijkt me dat de bus van de schakelstang het kernnpunt is.
Kun je hier nog wat wijs over zeggen?
Vast bedankt voor je aandacht, met groeten, Gulio