Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
M. van der Meulen schreef:Geeft niet, zo'n kapje vind ik wel weer. Die spaghetti valt reuze mee hoor. Er hoefden van de voorste draadbundels maar een paar solo schuifklemmen van de stoppenkast, de rest zit met niet te verwarren grote stekkercontacten verbonden.
Vraag me wel af hoe ik achter de boel eruit krijg zonder iets door te knippen, want links en rechts lijkt vanaf de traverse daar in een vierkante lus over de wielkuipen te lopen, en verder in de balk van de kofferbakdorpel. Ik wil proberen voorzichtig wat pennetjes uit stekkers te duwen, om bij het rechter achterlicht de boel schadevrij te kunnen scheiden, en de bundels dan door de holle ruimtes eruit te trekken. Met aanstaand snij- en laswerk moet alles wel heel blijven liefst. De huidige layout is waarschijnlijk ook een gevolg van de trekhaakmontage. Bij de linker gasveer blijkt de draad gebroken, dus de achterruitverwarming doet het niet meer.
Ja, roest wegwerken en lassen onder de stuurkolom lijkt mij ook een rotklus, je kunt er rechtsboven dan sowieso beter bij.
Kreeg om 15.15 wel een telefoontje zonder nummer, kennelijk van iemand die in een groot gezelschap druk van alles en nog wat aan het overleggen was. Vermoed dat-ie per ongeluk, met z'n telefoon in jas- of broekzak, een sneltoets indrukte en per toeval mij aan de lijn kreeg, tenminste hoe hard ik ook HALLO schreeuwde, ik kreeg niemand te spreken, en heb de verbinding verbroken.
M. van der Meulen schreef:Half-om-half vakantie deze week, dus ruim de tijd om aan te pakken. Zo lukte het vandaag, door bij het rechterachterlicht twee pennetjes uit een stekkerblokje te duwen en vervolgens bij het soldeersel twee draadjes naar de stekkerdoos van de trekhaak door te knippen, de genoemde lange achterste bundels uitelkaar te halen en verder schadevrij uit de holle ruimtes te geleiden.
Pompje van de achterruitsproeier lukte pas na veel gepriegel, want er is nauwelijks ruimte om binnen het zij-schot, in de hoek waar het tankje tegenaan zit, met sleuteltje 8 te werken.
Om de verende contacten rechts onder het kofferdeksel te verwijderen daar opnieuw drie draden uit de platte stekker geduwd. Links was makkelijker, want daar zat de enkele draad gekoppeld in een rond schuifstekkertje. Zekerheidshalve rechts tevoren een foto gemaakt.
Verder gister de hoedenplank bekleed met de geribde zwarte stof, vandaag de beide zijplaten, is dat ook weer netjes.
Morgen kijken of de uitlaat eraf wil en de achterste remleidingen. Ook het koelsysteem helemaal laten leeglopen, zodat na de vin ook de wel zeer matige radiateur eruit kan. Komt er meteen ook wat meer zicht op de conditie van het subframe. Deze kan zo te zien een fikse opknapbeurt gebruiken.
Wellicht in de tweede helft van de week of weekend de motor lichten als ik bij de overburen, net als bij de Ami vorig jaar, even weer hun takel mag lenen. Ik probeer tevoren een plaat te fiksen met al aanwezige zwenkwielen, zodat ik het geheel tijdelijk onder een tafel kan schuiven.
Voor het las en snijwerk rest nog het verwijderen van het hemeltje zodat kofferdeksel en schuifdak verwijderd kunnen worden. Dan zijn alleen motorkap en portieren nog over. Sowieso het binnenwerk eruit om alles goed na te kijken, te reinigen en opnieuw te smeren. Hopelijk kan Jan me helpen bij het verwijderen van de voorruit.
Vandaag bij m'n garage geïnformeerd naar een speciale sleutel voor de vier velgslotjes. Niks passends aanwezig, maar advies om ze met een drevel een stukje los te tikken. Ben benieuwd...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten