De vakantieperikelen zijn ten einde.
We gaan weer verder met Feline waar we gebleven waren .
Een eerste overwinning ! De gestage druppel slijt de steen :
De dag begonnen met KOFFIE ! Lekker bakkie expresso.
Rudie had speciaal voor deze gelegenheid een apparaat van thuis mee. Dat smaakt naar meer !
Rudie mengt zich in de strijd ! De carburateur van Feline is niet jofel. Het autootje loopt wel, maar niet lekker.
Wellicht heeft Rudie een vervangende gasmenger, maar hij gaat eerst even kijken wat er aan dit exemplaar scheelt.
De acceleratiepomp is niet functioneel, en de CO afstelling is niet juist. Moet op te lossen zijn ! Na de acceleratiepomp reparatie loopt de motor al een stuk beter............
Nu begint voor mij het gepriegel : ik wil nu de weggeroeste dorpel aanhelen aan de zichtkant.
Het missende deel in de wielkuip moet ook aansluiten op de dorpel.
Eerst van karton maar een malletje gemaakt, als dat past het plaatje in metaal namaken.
Dan inlassen, ik vind dat nog steeds het leuke van dit werk . Nu is het opbouwen na het roest wegzagen.
Wel zijn er acobatische houdingen voor nodig om met mijn ouwe lijf alles weer netjes te krijgen.
De dorpel zelf bestaat uit 2 platen, die in de langsrichting op elkaar bevestigd zijn. Dit resulteerd in een rand in de langsrichting.
Ik heb geen dorpeldelen of een overzetdorpel. Dus ik maak zelf maar wat van een plaatje.
In de werkbank heb ik 2 stalen strippen gezet, om de bek van de werkbank te vergroten.
Zo kan ik mijn plaatje "zetten".
Er zo de vorm aan geven die het origineel benadert. Er zit een grote laag PVC coating af fabriek op. Als ik mijn gelaste plaatwerk met undercoating afwerk zie je er niet zo veel van.
Nu dat dit klaar is, krijg ik de volgende halte. De wielkuiprand.
Dat is iets voor de volgende keer.
De APK komt al in zicht.
We zagen dat de stabilisatiestang rubbers vergaan zijn. Er is in het 104 archief nog wel iets te vinden wat dat probleem kan oplossen !
Wellicht nog de rechter kriksteun ( die is niet zo slecht als links ) dan moet Feline keuringsgereed zijn.
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?