Wie helpt?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wie helpt?

Berichtdoor ger schmitz » 03 okt 2007, 20:52

De 604 die ik gekocht hebt komt uit frankrijk, bouwjaar 1976 en heeft pakweg 9 jaar stilgestaan.
Probleem is dat de auto soms slecht start, niet op alle cilinders.
Loopt de motor eenmaal (soms in één poging), loopt hij onregelmatig.
Trek ik de bougiekabel van 4, 5 of 6 afzonderlijk los, merk ik nauwelijks verschil. Trek ik bv. de bk. 1 los, merk ik dat wèl heel goed.
Trek ik de bobinekabel van de 2e bobine los, loopt de auto op 3 cilinders(uiteraard) en blijft rustig lopen.
Verwissel ik de bobines, blijft het probleem hetzelfde.
Ik heb alle bougie- en bobinekabels vervangen.
Bougies zien er na een lange rit goed uit.
Tijdens het rijden lijkt de auto overigens weinig vermogen te hebben.
Kompressie op alle cilinders ligt boven de 9 atm.
Rara wat kan het probleem zijn?
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Berichtdoor Walle69 » 04 okt 2007, 15:10

hoe is het met de kontaktpuntjes? Versleten? Goed afgesteld?
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor ger schmitz » 04 okt 2007, 16:15

De kontaktpunten heb ik beiden zo gesteld (ca. 0.4 mm) dat de kontakthoek hetzelfde was. daarna het tijdstip op 10 gr, voorontst. gezet.
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Berichtdoor Bert » 04 okt 2007, 20:06

de onstekingsafstelling van de 604 met dubbele punten&bobines is niet zo eenvoudig, je hebt 1 vaste contactpunten paar en 1 van buitenaf verstelbaar contactpunten paar. voor het op tijd zetten de vast contactpunt op een contacthoek van 76 +/-4 gr. zetten ( +/- 0.40 mm) dan op tijd zetten door de stroboscooplamp op cyl.1 & bobine 1 te zetten, als dit goed staat de stroboscooplamp verplaatsen naar cylinder 6 & bobine 2, dan d.m.v. het stelschroefje van contactpuntenpaar 2 het onstekingstijdstip goed zetten van de 2e rij cylinders.contact hoek 76gr +/- 6 ( dus door de contacthoek groter of kleiner te maken wijzig je het onstekingstijdstip van de cylinders 4,5 & 6).
Afbeelding
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor ger schmitz » 04 okt 2007, 21:37

Ik ben zeker van plan om dit te proberen.
Het probleem handhaaft zich echter op de cilinders 4 t/m 6, ook als ik de bobines omwissel: ik verwissel dan zowel de bobinekabel als ook de massadraad naar de kontaktpunten.
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Ontsteking klassieke versie

Berichtdoor Paull en Paulla » 05 okt 2007, 20:20

Beste Ger,

Ik durf er een reep chocola (zonder nootjes) om te verwedden, dat je
sluiting hebt in de rotor. Dit is een dubbele rotor, want twee bobines.
Jáááren geleden heb ik dat eens uitgezocht vanwege een vergelijkbare
klacht, waar dealers niet uitkwamen. Vervang ook gelijk de verdeelkap,
want die is waarschijnlijk net zo oud.
Dit is een klacht die bij de 6 :lol: 4 met klassieke ontsteking nog wel eens
voorkwam.

Veel sleutelplezier.
Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Jeroen van der Werf » 06 okt 2007, 12:34

Dat klinkt logisch inderdaad! Wat weten wij hedendaagse automonteurs nog van een klassieke ontsteking.......
Salut

Jeroen
Jeroen van der Werf
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 dec 2005, 20:23
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor ger schmitz » 07 okt 2007, 15:32

Ik ga dit zo snel mogelijk proberen. Dit is mij ook 2 repen chocolade waard!
Jeroen, ik denk dat je gelijk hebt.
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Repen chocolade

Berichtdoor Paull en Paulla » 07 okt 2007, 20:38

ger schmitz schreef:Dit is mij ook 2 repen chocolade waard!


Geen enkel bezwaar, bij voorkeur melkchocolade. :mrgreen:

Mvg,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor ger schmitz » 11 okt 2007, 19:00

Op advies heb ik de 6 bougies vervangen.
Starten ging prima, maar na enkele tellen gaat de motor wederom onregelmatig en zoals omschreven beroerd lopen.
Rij ik proef, is de auto zo traag als...
Trap ik het gaspedaal helemaal in (automaat), dan loopt en trekt hij geweldig!
Zou er dan toch iets met die 34-er carburateur mis zijn??
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Solex 34 TBIA

Berichtdoor olthof » 12 okt 2007, 11:56

Mijn 604 had ook zo lang niet of nauwelijks gelopen en ook ik heb er van alles mee beleefd.
Chokewerking is belangrijk, daar zit namelijk een waxstift in die uitzet bij warmte. Deze drukt de choke terug. Als deze niet goed werkt, krijg je te maken met een slecht lopende en trekkende motor.
Ik heb de carburateur helemaal uit elkaar gehaald, goed schoon- en gangbaar gemaakt, membranen vervangen, revisiesetjes zijn in de handel, en zo goed mogelijk afgesteld.
Loopt nu als een zonnetje.
olthof
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 27 sep 2005, 16:21

Berichtdoor ger schmitz » 16 okt 2007, 19:06

Vorige week de carburateur gedemonteerd en in onderdelen op de werkbank gelegd. Het choke-gedeelte is overigens in orde; is gesloten in koude toestand en opent zich langzaam bij het opwarmen van de koelvloeistof.
Het huis van de 34-er carb. ligt in de tri en het wachten is op een revisie-setje, om daarna de boel in elkaar te zetten.
Maar eerst op vakantie...juist frankrijk.
ger schmitz
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 26 aug 2007, 20:55
Woonplaats: Hoensbroek

Berichtdoor Harrie » 18 nov 2007, 18:54

ger schmitz schreef:Vorige week de carburateur gedemonteerd en in onderdelen op de werkbank gelegd. Het choke-gedeelte is overigens in orde; is gesloten in koude toestand en opent zich langzaam bij het opwarmen van de koelvloeistof.
Het huis van de 34-er carb. ligt in de tri en het wachten is op een revisie-setje, om daarna de boel in elkaar te zetten.
Maar eerst op vakantie...juist frankrijk.

Heb je de rotor en verdelerkap al vervangen?
De oplossing is vaak heel simpel..
En onderschat de kennis over 604 van Paull niet..! 8)
Mijn 604 GTI heeft 18 jaar stil gestaan en liep op 3 cilinders...
Staat nu nog elders gestald maar ik moet er eens mee aan de slag.
Voorjaar 2009 moet ze gaan rijden, dan is ze 25 jaar jong en
presenteer ik haar aan de RDW. Vooraf dus nog veerpoten, draagarmen,
remmen en motor piekfijn in orde maken.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron