Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
sijmen12 schreef:Zo... dat finetunen op schokkerig accelereren in deellast heeft even op zich laten wachten. Met de loop der jaren werd het effect telkens ietsje irritanter; de motor loopt st eevast te arm, zonder dat ik het met de mengselschroef eruit gesteld krijg. Wat online speurwerk heeft geleid tot het vervangen van de twee stationairsproeiers in bovengenoemde Solex van maat 49 naar maat 60 (ik had 55 en 60 besteld). Het verschil is significant - zo mooi heeft hij nog nooit gelopen. Ik vermoed zelfs dat maat 65 of 70 nog beter zal werken, maar die moet ik nog eens nabestellen.
En dan nog een tip voor als je het oude type luchtfilter erop hebt zitten zoals op mijn GL uit 1972 - met een open K&N luchtfilter gaat het vermogen van 89pk naar 100pk op de rollenbank en het verbruik met zo'n 25% (!) omlaag. Ik rij nu tussen 1:10 en 1:11. Wat een waardeloos ontwerp...
Tot slot - waar is iedereen gebleven op dit forum?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten