door Pininfarina504 » 05 nov 2021, 23:54
Er is waarschijnlijk een kering stuk gegaan rondom een cilindertje waarin de plunjers zich voortbewegen.
Soms bij terugplaatsen gaat het een beetje moeizaam, dan kan zo'n kering breken.
De twee ronde busje waartussen de kering is opgesloten horen eigenlijk los te liggen, zijn echter vaak vast geoxideerd waardoor de kering soms niet goed genoeg opgesloten zit bij terugplaatsen en dan breekt. Vaak loopt het oliereservoir dan vol met benzine.
Als je het rode dopje losschroeft, bij gas geven krijg je wat geborrel en een overstroming. Mengsel van olie en benzine. Soms is de kering zelf niet helemaal 100% de juiste maatvoering, indien niet afkomstig uit revisieset.
Ik heb al eens keringen besteld, met minimaal afwijkende maatvoering, iets hardere rubbersoort, cilindertjes bijna niet terug te plaatsen zonder de keringen te breken.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.