Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
RobinHoed schreef:Zoals aangegeven sloeg de benzinemeter niet uit als je de + en - draadjes van de zender tegen elkaar houdt.
Totaal geen verstand van electronica, maar leek me een logisch vervolg dat als je ipv de uiteinden van de zender bedrading het begin van deze kabel bij meter zelf kortsluit met elkaar verbind de meter deze in theorie dus ook zou moeten uitslaan (indien werkend)
De kabel die Jeroen in het schema vanaf 56/57 beschreef is duidelijk zichtbaar. Kabel 29 (groen) zal de oliedruklampje/benzinemeter van massa voorzien
Zover ik kan inschatten komen de 2 kabels met gele pleister (die overgaan in geel en blauw van achteren) en staan in verbinding met de zender.
Deze heb ik met de rood/zwarte draad met elkaar verbonden.
Als je de spanning er vervolgens opzet, slaat de meter half uit.
2 andere combi's groen/geel en groen/blauw zorgt ervoor dat de meter naar beneden wil
Maar wat kan ik hier uit concluderen ??
Denk in ieder geval dat de meter zelf werkt en het in de bedrading van zender naar meter moet liggen.
Vraag is dan, klopt mijn theorie en had kortsluiting blauw / geel moeten uitschieten naar vol?
Zo ja waarom dan maar halverwege.
Maakt 1 vd 2 kabels massa door beschadiging ofzo, of werkt de theorie domweg niet omdat de originele bedrading ook zit aangesloten.
Had ik nu maar natuurkunde in me pakket gehad
403diesel schreef:Die gaten zijn ooit dichtgemaakt maar kennelijk niet goed.
Quick fix: metalen plaatje met siliconenpakkingkit erop plakken. Liefst zorgen dat de ondergrond zo vlak mogelijk en schoon is.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast