Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Ivovanduijn schreef:Kleppen deksel pakking is ook pakking voor inlaatkanaal. Een nieuwe pakking heeft bij mij ooit een einde gemaakt aan een lange zoektocht.
Loopt de motor daardoor net iets te zwaar om het zo maar te zeggen ? Zouden inlaatkleppen wat te strak staan dan is de ingelaten hoeveelheid benzine theoretisch iets hoger toch? Binnenkort wil ik de kopbouten nog een keer natrekken en zal eer ik de kleppentrein demonteer eerst even de klepspeling meten.Kees schreef:Misschien een paar kleppen te strak?
A.B.203 schreef:Loopt de motor daardoor net iets te zwaar om het zo maar te zeggen ? Zouden inlaatkleppen wat te strak staan dan is de ingelaten hoeveelheid benzine theoretisch iets hoger toch? Binnenkort wil ik de kopbouten nog een keer natrekken en zal eer ik de kleppentrein demonteer eerst even de klepspeling meten.Kees schreef:Misschien een paar kleppen te strak?
Wat betreft de pakking van het kleppen deksel ; deze is ca 1 jaar oud en ik weet haast zeker dat de ring van de inlaat gemonteerd is. Maar ja als je iets niet kan localiseren en/of onder controle krijg dan ga je toch lichtelijk twijfelen. Denk zelf aan een storing van de carburateur(s) en wel in de richting van de vlotternaald maar kan niet niet verklaren hoe of wat. Wel heel toevallig dat de motor bij alle twee de carburateurs hetzelfde euvel vertoont.
.
403diesel schreef:Hoi Aart,
Bij dergelijke storingen eerst kleppen stellen, dan ontsteking (contacthoekmeter werkt wat nauwkeuriger dan voelermaatjes en in controleer het tijdstip ook altijd met een flitslamp).
Als laatste de carburateur.
Als dat niet voldoende is, verder zoeken. Compressie meten geeft een beeld. Speling op de verdeleras geeft ook rare dingen.
Als je zegt dat de stationair mengselschroef geen verandering in loop geeft dan zal ook hier iets niet helemaal ok zijn.
Alles even systematisch nalopen. Het kan goed een combinatie van meerdere dingen zijn die niet helemaal lekker zitten die elkaar versterken.
Groet, Serge
A.B.203 schreef:Ja dat ga ik doen Abe. Het is een carburateur welke na revisie niet meer gebruikt is. De injecteur werkt er niet van. De acceleratiepomp bouwt wel druk op maar de benzine lekt weg langs dat inzetblokje waar de kromme buis op zit. Heb de pakking al vernieuwd maar heb het idee dat het hele blokje daar niet goed past. Met het deksel eraf en een beetje benzine in de vlotterkkamer kan je de acceleratiepomp goed testen.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten