Ik rij alweer een tijdje rond in Feline en vrijdag staat de APK op het program, dus in Lexmond wilde ik nog de laatste hand leggen aan de puntjes op de I, maar dat ging niet zomaar, eerst moest ik een lekke band verwisselen. Ja dat begint lekker
Gelukkig was de reserve band nog op druk dus ik kon weer snel
op pad.
In Lexmond gelijk de band gemaakt, ventiel was stuk.
In Lexmond wilde ik op de brug omdat ik de ontsteking vervangen maar ik vertrouwde de uitlaat ook niet helemaal. Het spruitstuk was vervangen maar toch...
En ja hoor, in de bocht van de achterdemper was helemaal doorgescheurd, leek het uitlaatspruitstuk wel
De lastrafo maar gepakt en er een heerlijke hoeveelheid staal aan toegevoegd, daar komt ze nu wel de keuring meer door
Daarna kon ik pas aan de ontsteking beginnen
De originele ontsteking heeft Gino al een tijd geleden vervangen door een M131E, die leek kwa vervroeging aardig op de originele
Nou had ze ook nog last van een slechte carburateur en toen dat verholpen was kwam toch naar boven dat de M131E niet helemaal de juiste was, ze accelereerde niet netjes hokte en hield bij volgas nogal in. Goed mee te rijden maar toch als dagelijkse auto toch wel irritant.
In de Benetton heb ik eenzelfde motor gehad en ik had er een M122E in zitten en dat reed nagenoeg perfect, af en toe ene hikte maar lang niet zo erg als bij Feline.
Dat blok van mij staat als reserve op de plank dus dacht ik maar die ontsteking te proberen. En ze rijdt nu een stuk prettiger
.
Met een dichte uitlaat, een gerepareerde band, een goede ontsteking weer naar huis gegaan en ik moet zeggen DAT RIJDT VEEL BETER
Ik moet zeggen dat ze rijdt als een spreer, gaat als de brandweer, maakt ook een bak toeren dat wil je niet weten. Bij 120 zit ze al op 4500 rpm en als je 130 mag ( helaas nergens op het traject Delft Lexmond) zit je tegen de 5000 aan. Het lijkt Humpie Dumpie wel
Tussen de 110 en 120 trekt ze als een lier, zit echt gang in ( lekker hoor). Lekker rijden dus.
Moe maar zeer voldaan richting Delft gereden
GrR