Het zou mij sterk verbazen als de bekrachtiging ineens kapot zou zijn. Als de HRC voorheen gewoon goed werkte had je die waarschijnlijk ook niet hoeven vervangen.
hoe ben je te werk gegaan met het ontluchten?
Als een HRC nl. leeg is (geweest) is het ontluchten lastiger. Er blijven dan vaak lucht bellen in de HRC staan.
Ik zou als volgt te werk gaan:
Vul het reservoir maximaal af. Ik gebruik een eezibleed kitje. Kost een paar tientjes en het maakt het werk een
heel stuk makkelijker en een klus voor 1 persoon.
Sluit de slang aan op een autoband. Met de luchtdruk in de band zet je het vloeistof reservoir op overdruk. Omdat er een open verbinding is tussen reservoir en leidingen zolang je de rem niet indrukt staan dus ook de remleidingen op overdruk. max 2,5bar, doe vooraf even een tiewrap of spanbandje om de HRC en het reservoir zodat deze er niet vanaf springt door de overdruk...Wat vaak wil helpen is wanneer je de auto
voor opkrikt, daardoor komt de HRC onder een hellinghoek te staan. Zoals je weet zoekt lucht altijd het hoogste punt op , eventueel de HRC lichtjes bekloppen zodat lucht belletjes los schrikken en naar boven komen , nu is ontluchten makkelijker.
Draai nu 1 voor 1 alle aangesloten leidingen op de HRC zo ver los dat eventueel lucht kan ontsnappen. (houd een poetslap in de buurt van de wartel die je losdraait om eventueel meekomende vloeistof op te vangen.) Komt er alleen vloeistof uit? Dan weer dicht draaien.
Ga vervolgens aan alle wielen ontluchten: begin bij de kortste leiding, links voor > dan rechtvoor > linksachter > rechtsachter.
Laat net zo lang vloeistof uitstromen totdat deze niet meer sputtert (sputteren = luchtbellen die meekomen) , komt er echt alleen nog maar vloeistof uit? draai dan de nippel dicht.
NB: als de auto een hydraulisch bediende koppeling heeft tapt dat systeem vaak ook uit het zelfde vloeistof reservoir als de remmen. Zolang als het niveau in het reservoir niet te laag is gekomen zal daar geen lucht in zitten.
Ik ben benieuwd of je hiermee verder komt.