Ik had een hoop op de planning staan
De stapelaar maken, ff de o ringen aan de bovenkant vervangen ging dus niet, het probleem zat onderin de cilinders. Die moesten er dus uit. De zuigers eruit tillen dan maar....nou dat ging dus echt niet. Daarom maar de hele cilinders gedemonteerd en dat viel dus dik tegen, Jarno en ik zijn daar de hele middag mee bezig geweest.
Door gebrek aan ervaring wist ik niet goed welke volgorde er aangehouden moest worden en aangezien alles behoorlijk zwaar is en de olie al was afgetapt was het nogal puzzelen. Met krik en houten blokken telkens het schot met de lepels omhoog en omlaag om weer ergens bij te kunnen, nee ik sleutel liever aan mijn 104. Ook daar kan je niet altijd even goed bij maar daar heb ik WEL ervaring mee
Ook de compressor lekt nogal dus die heeft ook aandacht nodig, ik heb er nog even naar gekeken, maar gelukkig lekte hij niet meer (alle olie is er inmiddels uitgelekt
) ik ben er ook verder niet meer aan toegekomen)
De leukste klus die ik in mijn hoofd had was de nieuw motor testen, ik heb in Frankrijk twee nieuwe waterslangen gekocht (bedankt Tjard voor die mooie tip
) die wilde ik monteren zodat ik het blok kon laten lopen.
Je raad het al.....ook niet aan toe gekomen
Gelukkig is Humpie Dumpie nu WEL lekdicht en heb ik haar van de kantelaar gehaald, er rest nog een ding en dat is de stoel. Ik moet daar een nieuwe geleide rails op zien te maken, deze die er nu op zit is staal op staal en die is gaan vreten en gaat daardoor steeds zwaarder. Ik moet de stoel wel verstelbaar hebben, als ik uitstap moet de stoel helemaal naar achteren anders kom ik niet uit die racestoel. Als ik ga scheuren moet hij helemaal naar voren, maar ik men nog tot april de tijd...
Ik zeg al jaren dat ik in April het circuit op ga....en dat ga ik ook (ooit
)
Dat was weer een zaterdagse teuten
(gelukkig heeft Gino nog wat leuke foto's gemaakt
)
Ik heb er nog 1 van Jarno gemaakt
GrR