Hallo
Ik heb er ook 2, echt waar.
Beiden diesels en beiden breaks.
De eerste van bouwjaar 86 ( model 2 ) wit eenvoudig, gekocht in 92 voor 8300 gulden en nu even stilstaand. Wel verzekering maar geen APK en geschorst.
De tweede van 1991 (blauw metalic, getint glas, electr ramen) en gekocht in 2001 voor 4800 gulden ! . Deze gebruik ik voor de "hobby" met 6.000 Km beperking en voor op vakantie.
Dan heb ik nog een 405 diesel die mijn vrouw gebruikt voor naar haar werk en het uitlaten van de honden (ook een break)
Dan nog een Ford 26 M van 1971 ( 6 cylinder automaat 110.000 Km donkergroen metalic en zwart vinyl dak + schuifdak)
En last but not least, ben ik met een Unimog 421 aan het restaureren.
Zo, op hoeveel peugeots 505 's komt onze moderator
We schrijven oktober 2011. De eerstgenoemde witte van 1986 is weer van stal gehaald. Er bleek koppakkinglekkage. Heb een Granada 2,5 liter diesel gekocht en omgebouwd voor de 505. Verder remmen allemaal losgehaald, voor de klauwen uit elkaar en schoongemaakt. Achter nieuwe cylindertjes. Wat laswerk, keuren en in één keer goed.
Ik rijd er nu in rond en wel belastingvrij.
Ondertussen is de 405 vervangen door een renault Laguna diesel en is de blauwe peugeot omgezet naar donor auto. Teveel werk, slot achterklep verloren, hydraulische leiding stuurbekrachtiging gescheurd, deurklink achterdeur gebroken enz. Ik heb het kenteken ingeleverd.
Misschien als ik in de toekomst veel tijd heb opkappen. Wordt echter nooit belastingvrij.
vr gr Rudi Steentjes Delden