Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Michael schreef:storings gevoelig??
denk het niet, ik heb er goede ervaringen mee.
ze gingen vroeger ook 30 jaar mee toch?
Harrie schreef:in oude 404's zit een Hydrovac rembekrachtigings-systeem.
Daarvan heb ik een mooi boek met uitleg van het werkingsprincipe,
voorzien van duidelijke, gekleurde tekeningen.
Ik heb dit boek ingescanned en 1 PDF-bestand van gemaakt.
.
.
.
ik heb weinig met 404, weet er niet zo veel van, maar wil hiermee ge-interesseerden toch een plezier doen,
het is voor velen onbekend en het is een storingsgevoelig onderdeel.
.
amicalement, Harrie
tjark63 schreef:Franstalige manual voor revisie:
http://www.guilde.org/404/la404/techniq ... drovac.pdf
Er waren meerdere "generaties" van dit systeem. Hydrovac, Mastervac.
Dat was bij de APK vaste prik. Zeker toen deze auto's wat ouder werden, dacht elke keurmeester dat hij als een olifant op het rempedaal moest gaan staan. Tegenwoordig waarschuw ik eerst maar even.Als je met een 404 met 'thermostable' remmen iéts te hard op het pedaal stampte, had je een gebroken neus !
Nico Injection schreef:Dat was bij de APK vaste prik. Zeker toen deze auto's wat ouder werden, dacht elke keurmeester dat hij als een olifant op het rempedaal moest gaan staan. Tegenwoordig waarschuw ik eerst maar even.Als je met een 404 met 'thermostable' remmen iéts te hard op het pedaal stampte, had je een gebroken neus !
klopt, Serge, bij voorremmen 403, 404 en J7 heeft elke schoen zijn elgen cilinder.403diesel schreef:Trommelremmen zijn in feite al zelf bekrachtigend.
Groet, Serge
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast