De 405 is vandaag ingevoerd en APK goedgekeurd. Er waren wel een paar kleine dingetjes (de auto werd zeer uitvoerig onder handen genomen) maar gezien de algehele staat en mijn enthousiasme werd dat door de vingers gezien, ik maak dat nog in orde (fuseekogel hoesje, remslangen voor droog).
Ik kreeg onverwacht leuke reactie's van de alom aanwezgige 'trailerchauffeurs' die er dagelijks komen en het een aangenaam moderne en frisse verschijning vinden tussen de Mercedes 190's en W124-series.
De kanariegele Lamborghini Gallardo moest ook even op mijn Roland Garros wachten....
En verder stond er nog een hele lading exotische zwart glimmende limo's van Das Haus op hun beurt te wachten. Als je een gedifferentieerd aanbod van auto's wilt bewonderen: ga naar een RDW-station. Toegang en koffie zijn gratis, de mensen vriendelijk en je ziet er meer dan op een gemidddelde occasionshow. En de RAI is maar eens per 2 jaar...
Terugweg buitenom Arnhem via de A12 terug en de 405 eens even lekker uitgelaten. Dat is wel nodig, want ze heeft lang geslapen en voordien is ze door een dame op middelbare leeftijd bestuurd. Maar wat een lekkere motor hangt erin. het XU9JAZ-blok, dus de langeslag 1905cc met Bosch motronic injectiesysteem. Loopt schitterend, schoon, snel en zuinig. En hangt lekker aan het gas, met veel trekkracht onderin. En ik was al weer vergeten hoe prettig zo'n 405 stuurt. Echt een kart, heerlijk om bochten mee in te sturen. M'n dagelijkse 5008 kan het ook, maar dat voelt altijd als wringen, omdat ie zo hoog en zo zwaar is.
Nu breken nog 5 eeuwenlange werkdagen aan die het kost voordat ik mijn felbegeerde groene papiertjes in huis heb...
Nog een vraag: m'n versnellingspook staat wat los rondom de middenstand, schakelt wel precies (weinig km's). Maar kan ik die speling opheffen?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens