Voorzijde inclusief fusee en remdelen:
De 1e uitvoering van de 543 A 11, waarbij de veer niet meedraait, zat erop van begin van de serie tot chassisnummer 7 182 580. Bij normale vering hiervan is de schokdemperbuis tussen de onderste veerschotelplaat en bovenkant buis 127,5mm, bij de uitvoering met verzwaarde vering 107,5mm. Coniciteit van de fuseekogel is 10%.
De 2e uitvoering zat alleen gemonteerd op de 945 cc GL en coupé, buismaten als voornoemd, coniciteit van de fuseekogel 20%. Deze kun je waarschijnlijk buiten beschouwing laten.
Vanaf chassisnummer 7 000 001 de 3e uitvoering, nog steeds een niet meedraaiende veer, bij de 534 A 11 de buislengtes nog gelijk, maar de fuseearm is 3mm hoger geplaatst, coniciteit wordt 20%. Deze uitvoering heeft merktekens "S" op de buitenkant van de fuseearm en een 5mm boring aan de motorzijde op de "manchet" waar de schokbrekerbuis op de fusee zit.
De 4e uitvoering heeft de meedraaiende veer op een grotere gelaste onderschotel, vanaf chassisnummer 7 178 844, op GL6 en SL met normale vering. Merktekens als bij de vorige uitvoering.
De 5e uitvoering met demontabel (eventueel verstelbaar) schokdemperhuis is gemonteerd geweest op verschillende coupé's, en op de GL, GL6 en SL met verzwaarde vering, vanaf chassisnummer 7 182 580.
Met de verschillende aanslagrubbers en drukringen hierop zal ik je nog maar niet vermoeien, evenmin met de talloze typen schroefveren
Veerpoot achterzijde:
De eerste drie uitvoeringen zaten gemonteerd op 945cc modellen en voor jouw GL6 niet aan de orde. De 4e uitvoering is niet met een van de vorigen uitwisselbaar, tenzij je, zoals ik het lees, de bovenste veerschotels daarop aanpast. Op SL en GL6 vanaf chassisnummer 7 070 748 bij de normale vering, op 7 076 523 met verzwaarde vering. Verdeling tapeinden op de bovenste veerschotel is 105-120-135 graden.
Een 5e uitvoering is op zich toepasbaar, specificaties zijn identiek, de wijziging zit 'm in een stalen kap ipv ring onder het rubber voor de schokdemperpen, waar vervolgens een kunststof beschermkap of stofhuls omheen geklemd zit.
Specificaties van de veren voor en achter kan ik je mailen, om vergissingen in de vele bijzonderheden te vermijden. Stuur dan even een PB.
Van de Visa heb ik geen gegevens, maar check
altijd het type en chassisnummer om te kijken of er volgens de specificaties iets uitwisselbaar is! Misschien dat Rudie of Ollie hier documentatie van hebben? Zonder WPH en de afbeeldingen daaruit kan dit allemal wat lastig zijn, ik zou zeggen probeer zeker die te pakken te krijgen. Eigenlijk onmisbaar bij zo'n grote operatie, zowel op gebied van de verschillende onderdelen en specificaties alsook (zeer belangrijk!) het te gebruiken gereedschap. Succes, groet, M.