Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Edzo schreef:Ziet er goed uit!!
Maar ben je wel heel zeker dat je er goed aan doet alle bouten van je wielophanging ==> vooras door RVS te vervangen???
Dit nl. ivm . de sterkte en kwaliteit van RVS....... Ik zou het persoonlijk niet durven, tenzij ik heel zeker wist dat het kon.....
'gewone' stalen bouten zijn over het algemeen sterker, zeker de hogere kwaliteiten. Soms worden er zelfs extra hoge kwaliteit gebruikt op bepaalde plaatsen van een wielophanging.
Er is vast wel (hoop ik) een persoon op dit forum die hier meer over zou kunnen vertellen.
Ik heb persoonlijk meermalen artikelen over staalkwaliteiten, boutkwaliteiten ed. gelezen, mede in samenhang met wielophangingen. Conclusie was dat over het algemeen gebruik van RVS wordt afgeraden voor dat doel.
Ook heb ik op zee wel eens gewerkt met een hydraulische kraan waarvan alle bouten en assen door RVS waren vervangen. Mocht officieel niet van de kraankeuring , maar dat roestte tenminste niet..............Ik heb het ding nooit vertrouwd. [/b]
Edzo schreef:Okee dan , dat klinkt goed. Goed bezig,
chr. schreef:mooie spijltjes-bus daar naast die brons k(l)eurige kever
Jeetje schreef:Inmiddels alweer vanalles en nogwat gedaan.
Met een originele 901-koeling:
Het rood is er inmiddels al af (wat een rotklus was dat) en ik ben er nog niet uit wat ik ermee ga doen: laten poedercoaten (en welke kleur dan wel niet?), zo (donker alu-kleurig; een beetje 'industrial' dus) laten, of polijsten...
Keer terug naar Café des Sports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten