Vandaag de eerste testrit gemaakt met mijn GL6 na z'n 6e harttransplantatie:
1 de originele motor 1124cc
2 een GT motor uit een visa 1360cc
3 een samba rally motor 1360cc
4 een uit de samba cabrio 1360cc
5 een uit peugeot 205 1360cc ( liep gelijk vast door een stalen ring in de cilinder
6 een uit peugeot 205 en weer een 1124cc maar met 5 bak
De 4e motor zoop een beetje te veel ( LPG 1:8.7) vandaar dat ik eruit moest, ook tikte de nokkenas zo erg dat ik in de afgelopen winter soms de angst had dat ik de straat niet zou uitkomen zonder mijn nokkenas te verliezen.
Lastige puntjes:
-De steun voor de koppelingskabel steekt bij de 205 veel meer naar buiten, die had ik dus om moeten zetten.
-Ik heb de snelheidsmeterkabel vervangen
-De snelheidsmeter heb ik ook vervangen door die uit de 205, maar daarvoor moest ik wel de dagteller verwijderen. Ik heb toen ook de tellerplaat van de 104 overgezet, dan klopt de teller alleen niet goed meer dus ik moet een nieuwe wijzerplaat maken. Ik neem die van de 205 als voorbeeld, scan die plaat in, effe fotoshoppen, printen en klaar is kees.
-De waterslang rechts bij de onsteking heb ik ook gewijzigd.
-De schakelvork heb ik opnieuw moeten afstellen en de uitlaat wilde ook niet in een keer lek vrij komen,
De auto op z'n kant gelegd en toen kon ik er makkelijk bij zodat het nu allemaal goed op z'n plaats zit.
Op naar de 100000 km's
GrR