Storing en hoop ellende

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Storing en hoop ellende

Berichtdoor Sjonnie Rookstook » 04 sep 2025, 15:48

Hallo,

Ik heb een 206 CC uit 2005 en mij is het volgende overkomen:

Om mijn centrale deurvergrendeling te repareren moest mijn auto uitgelezen worden.
Hierbij is het belangrijk dat ze het instrumentenpaneel loskoppelen.
Dit was even vergeten en ipv 97.000 km had ik ineens 250.000 km gereden en daar was ik niet blij mee.
Paneel gedemonteerd en met wat soldeerwerk en inregelen heeft hij de juiste km-stand teruggekregen.
Echter toen ik klaar was en weg reed bleek dat mijn snelheidsmeter en kilometerteller het niet meer deden.
De snelheidsmeter was dood en de kilometerteller bleef op 97.400 km staan (eerlijke stand)
Bij terugkomst bij die zaak van mijn centrale deurvergrendeling was er maar 1 adresje (ergens in Vijfhuizen) die dit kon fixen (opnieuw configureren) en toen begon de ellende.
Zal het verhaal erg inkorten met niet thuis, vingertje wijzen naar een ander, geen telefoon opnemen, niet terugbellen, met vakantie, geen tijd enz enz.
Al met al zit ik met de ellende.

Buiten dit om had ik een airbagstoring en een uitlaatgasstoring.
Die laatste is een sensor (lambdasonde) vervangen en kom ik wel uit.

Vraag:
Is er iemand op dit forum die mijn kilometerteller en snelheidsmeter weer aan de praat krijgt en de airbagstoring kan oplossen.
Of weet iemand een adres die dit kan oplossen zodat ik weer kan genieten van mijn cabrio.

Ik ben wonende in de omgeving Rotterdam

Alvast bedank voor het meedenken

Gr Sjonnie
Sjonnie Rookstook

Keer terug naar Peugeot algemeen