door bbwebbase » 28 jul 2024, 09:19
Tja, terug bij null. Motor doet het goed koud en op de weg, maar de motor gaat die niet aan als de motor warm is. Temperatuur van het motor is normaal, choke werkt normaal, benzine pomp en filter vervangen, leidingen lijken dicht te zijn (air en benzine), met colortune het mengsel ingesteld aan de 6-kant screw met warme motor, idle met de schroef on top (11mm), bougie nieuw and licht bruin, 123 bobine aan de zijkant gezet. Extra inspuit tijdens starten achter n schakelaar gezet en uit. Maar hij wil gewoon niet starten. 10min wachten, alles ok. Ik heb geen ideen meer. Wat kan ik nog doen? Wel vind ik de lucht filter echt warm en weet niet hoezo. Is de carter ontluchting een probleem? Ik ben voor elke idee dankbaar. Ik weet ook dat de 123 man de ontsteking eerst met stroboscoop het ingesteld en dan naar geluid. Kan de ontsteking te ver weg van het optimum zijn? Ook is mij opgevallen dat ik met de colortune wel altijd vonken zie, maar de verbranding niet altijd met elke vonk te zien was. Ik heb de KF (KF5) nog niet laten nakijken. Olie was en is op pijl in de KF. Kan ik de KF filters zo bekijken zonder uitbouwen? Misschien heeft iemand zin om mijn auto met mij te bekijken? Alvast bedankt!
504CC 1972 XN2 KF5