Toen ik nog jong was, ik experimenteerde met brommers, om deze op petroleum te laten rijden.
Verder ook om brommers achteruit aan te duwen en achteruit te laten rijden, met een iets ander ontstekingstijdstip, het werkt.
Ik ben nu 1.5 maand in Madagascar en experimenteer hier een beetje met petroleum in oude 205, 504, 505 diesels.
Dat is toeval, ik werk hier op speciaal verzoek van de franse eigenaar, ook één dag per week in een garage, er staan veelal klassieke auto's van Fransen, welke hier semi-permanent gehuisvest zijn.
De meeste van die Fransen zijn beduidend ouder dan de klassiekers, die ze er op nahouden, maar scharrelen wel de hele dag met jonge inlandse dames van tussen de 20 en 30 jaar oud. Zo gaat dat hier.
Diesel is evenzo relatief duur hier, petroleum nagenoeg onbelast echter. Sowieso wordt en hier nauwelijks belasting afgedragen, dat is ook aan alles af te zien.
Verloopt redelijk goed de experimenten met het op zuivere petroleum rijden, soms een beetje bijmengen met diesel.
Het bracht me weer op een idée, Belgische gezuiverde(klasse C) petroleum uit Minderhout, voor de petroleumkachels(1.56€/L), in combinatie met een mooie 504GLD, welke momenteel heel goedkoop zijn in Frankrijk.
Ik roei weer tegen de stroom in.
Echter je rijdt daarentegen wel zeer schoon, nagenoeg alle aromaten en zwavel zijn chemisch en via destilatie verwijderd.
Misschien weer eens een alternatief voor de "friture diesels", op plantaardige oliën.
Wordt waarschijnlijk onmiddellijk wettelijk gereguleerd echter.
Daar ben ik echter ook niet echt voor hier overigens, ik verricht ontwikkelingswerk: gebruikte europese medische apparatuur uitpakken, in elkaar schroeven, testen, soms assembleren.