Mijn 309 startte van de ene op de andere dag niet meer... draait wel rond...
Mijn vermoeden was een zekering of een relais of de benzinepomp in de tank want die hoorde ik ook niet meer bij contact...
Zekering was goed en las dat er 2 relais bij de ecu zitten... (Een Hoofdrelais en een Benzinepomprelais)
Heb ze beiden gevonden bij de ecu in dashboardkastje... Zijn beide groen en zijn ook hetzelfde... (Meestal is pomprelais bruin lees ik maar bij mij misschien al eens vervangen.)
Heb ze eens eruit getrokken en er weer in... ook nog eens met elkaar geruild, maar nog steeds niet starten.
Ik zag ook ineens een rare knop... Heb daar eens op lopen drukken maar bleef ingerukt staan en nog niet starten...
Na nog een paar keer (trekken) drukken kwam hij wel automatisch terug... en de auto startte ook ineens...
Na stukje rijden sloeg hij wel ineens weer af en niet starten... na weer wat rommelen aan die 2 relais (lostrekken en weer aandrukken) startte hij wel weer...
Heb wat contactspray op de contactpunten van de relais gespoten en het lijkt nu goed te zijn...
Maar wat is dat voor een knop? Als ik er nu op druk... druk je als het ware in het luchtledige... alsof hij lam is...
Vond ook een topic wat veel op mijn probleem leek maar dan voor een 205 maar wel met een 1.4i TU3M die ik ook heb...
viewtopic.php?f=27&t=33130Blijkbaar heeft de 309 ook zo'n knop... Traagheidsschakelaar.
Je kunt er ook makkelijk overheen kijken en je het apelazarus zoeken...
Kan in de documentatie (handleiding en reparatieboek) er niets over vinden...