3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor Le Lion » 27 jan 2022, 22:29

Elektrische Peugeot’s voor de Gendarmerie

In Frankrijk vervangt de politie in hoog tempo het wagenpark voor schonere voertuigen. De Gendarmerie jaagt al jaren op boeven en verkeerovertreders in een Peugeot. En nu doen zij dat de komende jaren ook in een 225 pk sterke 3008 Plug-in Hybrid.


Afbeelding
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Re: 3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor Dirk85 » 31 jan 2022, 10:21

Prima voertuig daarvoor!

ik ben alleen benieuwd naar de levensduur van de benzinemotoren. Stel je voor. Je rijdt lekker 130km/h op de accu op een koude dag. Binnen no-time is je accu dan leeg en springt je brandstofmotor aan. Die moet meteen in koude toestand flink aan de bak. Ik vraag me af wat dit doet voor smering, turbo's etc.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: 3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor jacqabe » 31 jan 2022, 17:12

Dirk85 schreef:Prima voertuig daarvoor!

ik ben alleen benieuwd naar de levensduur van de benzinemotoren. Stel je voor. Je rijdt lekker 130km/h op de accu op een koude dag. Binnen no-time is je accu dan leeg en springt je brandstofmotor aan. Die moet meteen in koude toestand flink aan de bak. Ik vraag me af wat dit doet voor smering, turbo's etc.
Ik rij zelf ook met de 225 hybrid maar dan in de 508. De motor springt nooit zomaar aan. Wordt in eerste instantie verwarmd door de warmtepomp en daarna loopt hij nog een tijdje versneld stationair voordat hij er echt inkomt.
Als je in de sportstand wegrijdt loopt de motor wel gelijk maar dit is niet anders dan bij een conventionele motor.

Ik heb ook een tijd in een Volvo V60 hybride gereden, deze motor kwam er wel heel abrupt bij. Dan maakte de 5 cilinder diesel soms een flink rouw geluid :-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor Dirk85 » 01 feb 2022, 09:14

jacqabe schreef:
Dirk85 schreef:Prima voertuig daarvoor!

ik ben alleen benieuwd naar de levensduur van de benzinemotoren. Stel je voor. Je rijdt lekker 130km/h op de accu op een koude dag. Binnen no-time is je accu dan leeg en springt je brandstofmotor aan. Die moet meteen in koude toestand flink aan de bak. Ik vraag me af wat dit doet voor smering, turbo's etc.
Ik rij zelf ook met de 225 hybrid maar dan in de 508. De motor springt nooit zomaar aan. Wordt in eerste instantie verwarmd door de warmtepomp en daarna loopt hij nog een tijdje versneld stationair voordat hij er echt inkomt.
Als je in de sportstand wegrijdt loopt de motor wel gelijk maar dit is niet anders dan bij een conventionele motor.

Ik heb ook een tijd in een Volvo V60 hybride gereden, deze motor kwam er wel heel abrupt bij. Dan maakte de 5 cilinder diesel soms een flink rouw geluid :-)


Aha.. dat wist ik niet. Daar hebben ze dus wel goed over nagedacht!

Ik ben overigens zelf ook wel eens stiekem aan het kijken naar een 508 hybrid, maar dan de SW. Met twee kinderen wordt de 308GTI achterin te krap. Maar ik vrees dat ik met de 508 weinig vooruitgang boek op dat vlak.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: 3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor jacqabe » 01 feb 2022, 09:35

Dirk85 schreef:Ik ben overigens zelf ook wel eens stiekem aan het kijken naar een 508 hybrid, maar dan de SW. Met twee kinderen wordt de 308GTI achterin te krap. Maar ik vrees dat ik met de 508 weinig vooruitgang boek op dat vlak.

Ik kan hem je aanbevelen, de auto rijdt fantastisch. Heb wel even wat gedoe met de onboard charger gehad maar dit is keurig opgelost. Met een gemiddeld verbruik van ca 1:22 is de auto behoorlijk zuinig. En dan maak ik veel kilometers, ca 60.000 per jaar. Rij je minder dan is de auto nog zuiniger omdat je dan vaker kunt laden.
Er staan wel de nodige testen op het internet waarin ook de ruimte achterin wordt besproken. Weet niet waar je woont maar je mag gerust een keer een proefritje in die van mij maken.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 3008 Hybrid Plug-in voor de Gendarmerie

Berichtdoor Dirk85 » 02 feb 2022, 09:49

jacqabe schreef:
Dirk85 schreef:Ik ben overigens zelf ook wel eens stiekem aan het kijken naar een 508 hybrid, maar dan de SW. Met twee kinderen wordt de 308GTI achterin te krap. Maar ik vrees dat ik met de 508 weinig vooruitgang boek op dat vlak.

Ik kan hem je aanbevelen, de auto rijdt fantastisch. Heb wel even wat gedoe met de onboard charger gehad maar dit is keurig opgelost. Met een gemiddeld verbruik van ca 1:22 is de auto behoorlijk zuinig. En dan maak ik veel kilometers, ca 60.000 per jaar. Rij je minder dan is de auto nog zuiniger omdat je dan vaker kunt laden.
Er staan wel de nodige testen op het internet waarin ook de ruimte achterin wordt besproken. Weet niet waar je woont maar je mag gerust een keer een proefritje in die van mij maken.


Goed om te horen! Ik heb hier net over de Duitse en Belgische grens al eens gekeken naar zo'n auto. Vanwege de aandrijving is de BPM nihil, wat weer zorgt voor lage importkosten. Maar goed. Eerst hier in de buurt maar eens zo'n auto uitzoeken om eens simpelweg in te zitten. Dat rijden geloof ik wel. Ik heb ooit eens in een 508 benzine gereden. Dat liep prima.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten