305 AUTOMATIC

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

305 AUTOMATIC

Berichtdoor langenhoff » 04 dec 2021, 14:03

Bonjour,

Na jaren uit beeld te zijn geweest ben ik weer terug op dit forum. Ik heb mijn oog laten vallen op een prachtige 305GL uit 1985 in Brussel met 69000km op de teller en ook nog van een oude man geweest die hem nieuw heeft gekocht.
Dit wordt misschien mijn 5e 305. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een automaat. Mijn vorige 305 was een automaat die ik voor € 300 had gekocht. Een heerlijke auto die er piekfijn uit zag en heerlijk schakelde. Met deze auto ben ik vaak naar Polen gereden zonder trammelant. Ik heb deze auto verkocht en had er vrij snel spijt van.
Na een paar jaar zag ik hem weer te koop staan bij een garage en heb hem toen weer teruggekocht voor € 300.00
Nu...weer 10 jaar later kruipt het bloed waar het niet gaan kan en mis ik de nostalgie en de soepele vering van de 305.
Ik kan niet omschrijven wat me zo aantrekt in deze wagens. Het is gewoon een ouwelullen bak maar dat is dan maar zo.
Als ik hem koop wil ik kijken of ik er een automatic van kan maken. Enfin, zo ver is het nog niet.
Beter zou zijn om op zoek te gaan naar een automatic af fabriek.
Heeft er iemand tips>

Groet,

Joep
langenhoff
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 dec 2021, 13:40

Re: 305 AUTOMATIC

Berichtdoor MarkVDE » 14 dec 2021, 09:35

hoi, welkom terug!
Ik nap het best hoor, die liefde voor een 305 ;)
Het zijn mooie dingen, en lekker praktisch.
Als ik geen 205 had, zou ik wel naar 'n mooie break kijken..

Hoe zijn 305's trouwens qua roest?
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten