206 Airco probleem

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206 Airco probleem

Berichtdoor roman0811 » 27 sep 2021, 17:55

Hallo,

Ik heb een 206 1.4 uit 2002 met Airco.
Nu heeft dit nooit gewerkt en ben ik naar de garage gegaan, en deze heeft het systeem afgevuld.

Wanneer ik op de A/C knop druk, brand deze wel maar hoor ik geen relais schakelen.

Nu weet ik dat een airco systeem complex is en op meerdere manieren kan falen, waaronder de pomp zelf, bedrading etc.
De 2 relais van de radiator fan heb ik allembij getest en deze werken nog. Ook schakelt te fan in wanneer de temperatuur sensoor van de thermostaathuis gehaald wordt.

Nu heb ik alle zekeringen eruit gehaald bekeken en terug geplaatst zonder resultaat.

Ik meen dat elke auto een relais heeft voor de AC pomp? Ik kan dit NERGENS vinden op internet, ook geen onderdelen oid.
Wie kan mij wegwijs maken waar deze zich bevind? En of andere suggesties aan kan leveren om mijn probleem mogelijk te verhelpen :)|

Bij voorbaad dank
roman0811
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 sep 2021, 17:48

Re: 206 Airco probleem

Berichtdoor MarkVDE » 30 sep 2021, 14:06

Ik zou je heel graag willen helpen, maar ik heb met mijn basic 205je geen kaas gegeten van systemen als airco e.d. .....
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: 206 Airco probleem

Berichtdoor Doornekamp33 » 01 okt 2021, 21:23

Uitlezen met Diagbox je hebt als het goed is multiplex (dikke stuurhendels en bolle airbag in stuur), kan namelijk meerdere sensoren of de BSM zijn, lukraak meten of vervangen word onnodig duur en zinloos.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: 206 Airco probleem

Berichtdoor Jodela » 17 okt 2021, 22:53

Bij uw 206 zit er een bedieningsrelais van de airco in de BSI
Het komt vaak voor dat dit relais kapot gaat.

de BSI is niet meer leverbaar.
Een oplossing is om het relais te vervangen (deze zit erg vast op de printplaat en is nogal een secuur werkje)
Avatar gebruiker
Jodela
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 12 feb 2012, 18:20


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 20 gasten