604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 20 feb 2021, 21:05

Mooie baksteun!!
Hoe gaat de snelheidsmeterkabel passen?
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 20 feb 2021, 21:43

Walle69 schreef:Mooie baksteun!!
Hoe gaat de snelheidsmeterkabel passen?


Haha ja mooi hè zo'n baksteun.
De kilometer teller kabel past gewoon alsof hij ervoor gemaakt is.
En gaat ook niet verkeerd aangeven omdat de bak en het cardan bijelkaar horen.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor marcel p » 21 feb 2021, 18:32

Hallo Risky,
Goed bezig zo.
Echter zal de snelheidsmeter op het dashboard geen goede snelheden aangeven,daar de indeling van de wijzerplaat van een 505 anders is.
Heb zelf een 4hp22 met cardan in mijn 504 gebouwd,maar de snelheid klopte niet.
Dashboard van de 505 erbij gepakt en het tellermechaniek hiervan in 504 dashboard geknutseld. Had het geluk dat de snelheids aanduidingen op beide tellerplaten redelijk overeenkwamen. Dus tellerplaat van de 504 laten zitten.
Heb nu beneden de 100 dat ie 10km/h teveel aangeeft en boven de 100 steeds iets meer te weinig aangeeft.
Als je het weet is daar goed mee te leven.
Je zou er eens een dashboard van een 505 moeten bijpakken om te zien wat voor jou de beste oplossing is. Verder is het nog een puzzel om de schakelstanden precies goed te krijgen op de console. Je hebt sowieso de pook met de plaat van de 505 nodig en een hoop geduld en fantasie om dat allemaal goed te krijgen.
Mijn auto rijd super met de 4 bak,maar het verbruik is niet echt gedaald.
Heb de 505 motor grotendeels gereviseerd en zal deze tzt ook nog in de 504 bouwen. De injectiemotor eruit en dan op termijn lpg erin.
Rijd best nog wat kilometers in de 504 en dat is op benzine zo langzamerhand niet leuk meer.
Succes met je ombouw.

Marcel.
Groeten Marcel
marcel p
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 19 nov 2006, 17:32
Woonplaats: Scheemda

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 22 feb 2021, 01:45

Het is inderdaad een beetje een fabeltje dat minder toeren bij een bepaalde snelheid ook betekent dat het verbruik lager is.

Het vermogen dat immers opgebracht moet worden voor het overwinnen van lucht- en rolweerstand blijft namelijk hetzelfde!

Op zich loopt een motor het meest efficiënt bij maximum koppel, maar alleen wanneer dit koppel ook nodig is!

Bij 120 km/u heb je misschien maar 50 PK nodig om dit vol te houden en maakt het niet zoveel uit bij welk toerental dit geleverd wordt.

Ik heb inmiddels veel ervaring met Peugeots met vier- en vijfbakken en bijvoorbeeld een viercilinder injectie wordt zelfs onzuiniger bij ombouw naar vijfbak, tenzij je ook het diff en beetje korter (=sneller) maakt.

Bij een zescilinder blijft het verbruik hetzelfde, maar heb je wel een fijner toerental op kruissnelheid.

De 4HP22 heeft een overdrive karakter ten opzichte van de 3HP22 en de GM bak, dus het toerental zal dalen, fijn!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 22 feb 2021, 18:40

Frank.04 schreef:Het is inderdaad een beetje een fabeltje dat minder toeren bij een bepaalde snelheid ook betekent dat het verbruik lager is.

Het vermogen dat immers opgebracht moet worden voor het overwinnen van lucht- en rolweerstand blijft namelijk hetzelfde!

Op zich loopt een motor het meest efficiënt bij maximum koppel, maar alleen wanneer dit koppel ook nodig is!

Bij 120 km/u heb je misschien maar 50 PK nodig om dit vol te houden en maakt het niet zoveel uit bij welk toerental dit geleverd wordt.

Ik heb inmiddels veel ervaring met Peugeots met vier- en vijfbakken en bijvoorbeeld een viercilinder injectie wordt zelfs onzuiniger bij ombouw naar vijfbak, tenzij je ook het diff en beetje korter (=sneller) maakt.

Bij een zescilinder blijft het verbruik hetzelfde, maar heb je wel een fijner toerental op kruissnelheid.

De 4HP22 heeft een overdrive karakter ten opzichte van de 3HP22 en de GM bak, dus het toerental zal dalen, fijn!


Het kan idd zo zijn, maar het karakter van de 604 zal uitmuntend zijn met de 505 motor en aandrijflijn.
Ik vind de 604 een heerlijke auto alleen die motor en gm bak stuitte met mij tegen de borst.
En wekte irritatie op met backfires en brekende v-snaren.
De 604 krijgt hij nu een modern hart en een heerlijke zf bak in samen spel met het 505 cardan.
Ik heb er nu al voor pret van lol

Ik heb vanmiddag de startmotor en dynamo weggebracht voor revisie.
En de radiateur gaat morgen de deur uit voor een nieuw koelblok.

Dan is alles klaar voor weer vele probleemloze kilometers, ik hoop dat ik aankomend jaar minder de anwb hoef te bellen.
Als ze al de kleur uit hun hoofd kunnen van de auto..
Owh meneer die blauwe? Haha
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 24 feb 2021, 20:22

marcel p schreef:Hallo Risky,
Goed bezig zo.
Echter zal de snelheidsmeter op het dashboard geen goede snelheden aangeven,daar de indeling van de wijzerplaat van een 505 anders is.
Heb zelf een 4hp22 met cardan in mijn 504 gebouwd,maar de snelheid klopte niet.
Dashboard van de 505 erbij gepakt en het tellermechaniek hiervan in 504 dashboard geknutseld. Had het geluk dat de snelheids aanduidingen op beide tellerplaten redelijk overeenkwamen. Dus tellerplaat van de 504 laten zitten.
Heb nu beneden de 100 dat ie 10km/h teveel aangeeft en boven de 100 steeds iets meer te weinig aangeeft.
Als je het weet is daar goed mee te leven.
Je zou er eens een dashboard van een 505 moeten bijpakken om te zien wat voor jou de beste oplossing is. Verder is het nog een puzzel om de schakelstanden precies goed te krijgen op de console. Je hebt sowieso de pook met de plaat van de 505 nodig en een hoop geduld en fantasie om dat allemaal goed te krijgen.
Mijn auto rijd super met de 4 bak,maar het verbruik is niet echt gedaald.
Heb de 505 motor grotendeels gereviseerd en zal deze tzt ook nog in de 504 bouwen. De injectiemotor eruit en dan op termijn lpg erin.
Rijd best nog wat kilometers in de 504 en dat is op benzine zo langzamerhand niet leuk meer.
Succes met je ombouw.

Marcel.


Oké, ja dat teller verschil dat moet ik nog bekijken hoeveel dat is, meestal kan je ook wel de wijzer wat verzetten
Als hij maar tot 100km een beetje in de buurt wijst lol,

Ik heb gewoon zijn eigen schakelpook behouden en het betere buig en breek werk toegepast :mrgreen:
Het grappige is dat een 604 al ruimte heeft voor een 4e versnelling aanduiding.
Maar goed dat werkt ook nu met de oude schakelstang.

De schakelstanden zitten immers op de bak niet in de pook.

Grote paniek de motor viel uit de motor takel bovenop de versnelling bevestigingen en zijn beiden afgebroken :shock:
Dus nu staat het blok bij de lasser in afwachting van.... maar de lasser verzekerde me dat het goed gaat komen.

Voor de liefhebbers heb ik alles opgeschreven wat er nodig is en wat er aangepast moet worden om een 604 aan te passen zo ver nu, en door vallen en opstaan ben ik toch wel tegen een paar onverwachte dingen aangelopen...
Zo is het als je een gm bak hebt en naar een zf 4 bak wil er geen 12 cm van de tussenas moet maar 11cm.
1 cm dat klinkt niet veel, maar als je het tekort komt is het.......... Geef het een naampje.
Je kunt de schakel pook van een 604 met de gm schakelstang gebruiken maar het deel wat de schakelstang bediend moet omgedraaid worden omdat hij anders tegen de tussenas komt.
en daarna verbogen worden omdat hij anders in zijn p tegen de tunnel komt.

Nog veel meer maar daar kom ik later nog op terug met foto's.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Mockenrue » 25 feb 2021, 01:31

risky schreef:Grote paniek de motor viel uit de motor takel [...]


"Holy cow, Batman" :!:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 26 feb 2021, 21:10

Mockenrue schreef:
risky schreef:Grote paniek de motor viel uit de motor takel [...]


"Holy cow, Batman" :!:


Ja, ik zei dat in andere woorden zeg maar pfffffd.

Ze hoorden het in Keulen donderen :mrgreen:

Gelukkig kan ik veel mensen op juiste plek dat scheelt vandaag ff bij de patiënt wezen kijken.
1 bevestiging punt zit alweer mooi op zijn plek en is sterker dan ooit.
De andere gaat de lasser het weekend er terug opmaken.
Wel weer een hele aparte manier van lassen met aluminium maar ieder zijn vak.
Ik ben weer goed in steunen afbreken haha,

Voor de rest is het nu duimen draaien, ik heb de gereviceerde startmotor en dynamo vandaag weer opgehaald.

Dus heb vandaag maar weer eens keer aan de Opel Ascona gewerkt.
Dat arme werk paard moest ook weer eens aandacht.
Dus kleppen gesteld en nieuwe bougiekabels erop en een checkup of alles nog op orde is..
Ik mag graag nog wel eens gek doen met de Ascona want driften kan hij!!
Voor degene die de ascona B modelen kent, er bestaan geen simpelere en betrouwbare wagens dan een ascona B
Misschien een Lada 1200 die zijn geloof ik nog simpeler.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 27 feb 2021, 21:29

Vandaag een ritje naar Brownie gemaakt, ik miste nog wat deeltjes.
Nu heb ik alles compleet om de klus te klaren.
Was een mooi ritje met de ascona (475 kilometer) en 48 liter benzine (auw)
Benzine tanken doe je tegenwoordig ook niet meer voor de lol..... 1.83 de liter :roll:


Ik heb een mede forum lid gevonden die voor mij de kabelboom pas maakt op de 604.
Dit was het laatste waar ik nog tegenop zag.

Het wachten is nu op de motor.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 28 feb 2021, 13:22

Ik vond nog een een foto uit 2004 van de 604 op een Peugeot meeting.
Toen was hij net in Nederland en waarschijnlijk de toenmalige eigenaar de er tegen leunde

Ook toen zaten de koplampen en het grote licht er al scheef in :mrgreen:

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 06 maart 2021, 19:24

Update:

Het wachten duurde lang maar de steunen zijn er keurig terug op gelast.

Vandaag het blok in de 604 gehangen en de automaat bak erachter vastgezet.
De tussenas vast en de cardan vast. Dus het draaiende gedeelte is klaar en het past!!!

De schakelstang moet wel wat bijgesteld worden want de stand is toch weer anders nu alles aan elkaar zit gekoppeld.
Vandaag met een heel tevreden gevoel de garage deur achter me dicht gedaan.

Volgende week de gereviseerde startmotor en dynamo erop.
En een goede gebruikte stuurpomp als het goed is.
Er komt schot in.

Het begin vanmorgen
Afbeelding

Alles op zijn plek en passend wel krap met die zf hp 422 maar dik tevreden
Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 06 maart 2021, 20:30

Cool!

Wordt nog krap met de accu... je moet ook nog een plaatsje vinden voor de drie gele relais, misschien op het linker binnenspatbord vooraan bij de accu? De kabelboom is ook nog best dik en vergt nogal wat plaats achter het blok. Je gebruikt zeker de 604 uitlaatspruitstukken?

Ook de inlaat past net langs de parafaan zie ik. Wat een gepriegel om je afwateringsbuis er op te krijgen...

Waar ga je de computers huisvesten? Heb je al een gat in schutbord waar die brede stekker doorheen kan?

Jammer dat je SB-pomp, startmotor en dynamo moet monteren nu het blok er al in ligt.

Ben super benieuwd naar het vervolg, spannend! En vooral de eerste rit met die totaal anders klinkende motor. Je herkent je 604 waarschijnlijk niet meer.

Wat ga je met je luchtfilter doen? Een buis met een K&N open luchtfilter?

In mijn 504 ga ik proberen een luchtfilterhuis van een 504 diesel te monteren die rechts vóór naast de motor zit.

Keep up the good work
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 06 maart 2021, 21:18

Walle69 schreef:Cool!

Wordt nog krap met de accu... je moet ook nog een plaatsje vinden voor de drie gele relais, misschien op het linker binnenspatbord vooraan bij de accu? De kabelboom is ook nog best dik en vergt nogal wat plaats achter het blok. Je gebruikt zeker de 604 uitlaatspruitstukken?

Ook de inlaat past net langs de parafaan zie ik. Wat een gepriegel om je afwateringsbuis er op te krijgen...

Waar ga je de computers huisvesten? Heb je al een gat in schutbord waar die brede stekker doorheen kan?

Jammer dat je SB-pomp, startmotor en dynamo moet monteren nu het blok er al in ligt.

Ben super benieuwd naar het vervolg, spannend! En vooral de eerste rit met die totaal anders klinkende motor. Je herkent je 604 waarschijnlijk niet meer.

Wat ga je met je luchtfilter doen? Een buis met een K&N open luchtfilter?

In mijn 504 ga ik proberen een luchtfilterhuis van een 504 diesel te monteren die rechts vóór naast de motor zit.

Keep up the good work


Hoi Walle,

Bij de akku en gasklep dat is gezicht bedrog, tussen de verdeelkap en accu zit 15 cm bij het gasklep huis 10 cm.
Ik zal je vertellen ik heb veel meer ruimte om het blok heen :lol:

Er gaat iemand voor mij de kabelboom uitdunnen dat betekend dat ik dingen zoals de temperatuur zender, oliedruk zender benzinepomp, startmotor en dynamo op zijn eigen bedrading laat lopen en hoogstens gebruik ik de stuurdraad vanuit de jetronic om de oude benzine relais aan te sturen.

En laat ik de jetroinic stand alloon draaien naast de orginele bedrading dat is het idee.

De computers ga ik plaatsen achter het dashboard kastje, veilig binnen.

Ja die luchtfilter huis die kan ik gewoon niet kwijt dat wordt een openair filter maar dat past wel bij de pijpen die rechtreeks vanaf de middendemper naar achteren worden getrokken.

Ja ik heb mijn eigen spruitstukken gebruikt deze passen mooi en de gaten komen mooi over heen met elkaar.

Mijn 604 niet meer herkennen was het idee, die ottfire motor was niet mijn ding met zijn stationaire gebonk en geschud in zijn drive. Wel ben ik erg benieuwd hoe dit gaat rijden de souplesse van een 604 met de vermogen van een 505 V6 met 4 bak.

Bij mij zit rechts op het blok mijn airco pomp, ik denk dat er geen oplossing is qua luchtfilter huis....
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor pick~up » 07 maart 2021, 20:38

Tjonge buur het is jammer dat je maar 100 mag rijden met je opgevoerde 604 :D

Ziet er goed uit een mooi dat de motor en bak goed terecht zijn gekomen.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 07 maart 2021, 21:47

pick~up schreef:Tjonge buur het is jammer dat je maar 100 mag rijden met je opgevoerde 604 :D

Ziet er goed uit een mooi dat de motor en bak goed terecht zijn gekomen.


Haha, maar ik zit wel heel snel op die 100 straks :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 08 maart 2021, 00:03

risky schreef:Haha, maar ik zit wel heel snel op die 100 straks :mrgreen:

Maar eens even een ritje Duitse autobahn lijkt me ;-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Pininfarina504 » 09 apr 2021, 20:09

Ik heb ook nog foto's van de auto.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 19 apr 2021, 14:22

Hello, hoe gaat het met dit project? Lukt het met de kabelbomen?

Ben wel benieuwd naar fotomateriaal van de pook en schakelstangen.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 26 apr 2021, 18:03

Ik sta in de wacht, de dynamo en de starter liggen bij het revisie bedrijf, de kabelboom wordt aan gewerkt deze wordt pas gemaakt op de kabelboom van de 604.

De uitlaat ligt bij de uitlaat buiger dus ik sta stil op dit moment technische is de 604 klaar cardan tussenas bak motor zit op zijn plek

Mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 04 jun 2021, 18:42

Tussendoor nog met andere dingen bezig geweest.
Lassen en schuren en plamuren weer schuren plamuren. pffffd.
Afbeelding

En spuiten ik ben het nog niet verleerd super blij met het resultaat. :D

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Vorige

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten