Ik ben al een tijdje aan het worstelen om mijn motor weer te laten lopen. In mei heb ik een tochtje gemaakt met de auto. Helemaal OK liep goed, niets aan de hand. Thuisgekomen heeft de auto een half uurtje stilgestaan en vervolgens stond deze twee straten verder stil en was niet meer aan te krijgen. Ik dacht meteen aan het riempje van de KF-pomp, maar die bleek intact. Lang verhaal kort. Van het een kwam het ander. Pomp los en alles weer lekker soepel gemaakt met nieuwe o-ringetjes. Omdat ik toch lekker bezig was kop laten voorzien van geharde klepzetels, nw. voetpakkingen, drijfstanglagers, koppeling en drukgroep, koppelingcil. 123-ignition, bobine, waterpomp, versn.bak geïnspecteerd, koppelingcilinder, bekabeling onder de motorkap deels vervangen en opnieuw gewikkeld, zekeringkast gemoderniseerd, stuurbekrachtiging. gerev... Dus alles staat te glimmen, maar lopen doet ie alleen op een shotje van de elektroklep en voor langere pret met remreiniger in het inlaatspruitstuk... (dan loopt ie als een zonnetje), Zoek het nu in het luchtgedeelte van de pomp.
Maar nu. Als de auto kortstondig loopt begint er nu lucht te blazen/zuigen door de voorplaat van de rembekrachtiger. Net of er een band leegloopt. Dat ken ik niet. Wie weet wat er aan de hand is en of dit te reviseren is?
Alvast bedankt.