Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door RobK1987 » 28 apr 2020, 14:05
Beste allemaal, sindskort heb ik een Peugeot 204 Break uit 1971. Rijdt en schakelt super. Bij het remmen en optrekken is me opgevallen dat hij sowieso af en toe schokkerig optrekt omdat de koppeling ook best laag op pakt. Verder is me al een paar keer opgevallen dat bij remmen soms het rempedaal helemaal diep ingedrukt dient te worden alvorens die remt. Bij dan pompen met het rempedaal wordt het rempedaal wel steviger en houdt die zijn druk. Kunnen jullie mij aangeven wat er wellicht aan de hand is? Alvast bedankt.
-
RobK1987
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 25 apr 2020, 22:21
door Injection » 28 apr 2020, 21:50
Ik zou beginnen met de rem- en koppelingsvloeistof te verversen en ontluchten op de juiste manier.
-
Injection
-
- Berichten: 164
- Geregistreerd: 15 aug 2016, 12:32
door RobK1987 » 28 apr 2020, 23:27
Wat is de juiste manier van ontluchten bij een Peugeot 204?
-
RobK1987
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 25 apr 2020, 22:21
door Nanno » 29 apr 2020, 08:48
Ik heb uit mijn 204/304 tijd nog een handig boekje liggen, daar staat alles in, ook over hoe de remmen te ontluchten. Als je belangstelling hebt: stuur even een PB.
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
-
Nanno
-
- Berichten: 465
- Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
- Woonplaats: Halsteren
door Injection » 29 apr 2020, 09:57
.
Laatst bijgewerkt door
Injection op 12 mei 2021, 09:55, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Injection
-
- Berichten: 164
- Geregistreerd: 15 aug 2016, 12:32
door RobK1987 » 04 mei 2020, 19:23
We krijgen de koppeling niet fatsoenlijk ontlucht.
Hiervoor gebruiken wij de nippel die bij de motorsteun zit, of kan dit op nog een andere plek? Er blijft met gewoon koppeling pompen lucht komen.
-
RobK1987
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 25 apr 2020, 22:21
door Frank.04 » 04 mei 2020, 22:33
Dus je hebt via de nippel remvloeistof toegevoerd zoals in het bericht ervoor aanbevolen?
Of heb je geprobeerd te ontluchten via de nippel hetgeen helaas niet werkt?
Meer plezier met Peugeot's 04!
-
Frank.04
-
- Berichten: 1202
- Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43
door Patrick Coppus » 08 mei 2020, 14:56
Je kunt ook proberen de koppeling te ontluchten door een goed passende slang op de ontluchtingsnippel van de dichtsbijzijnde remklauw (zal bij jouw linksvoor zjjn) naar de ontluchtingsnippel op de werkcilinder te zetten. Dan beide slag los en dan pompen met de rem totdat geen luchtbellen meer in reservoir komen. Wel zorgen dat vloeistof op peil blijft. Zo heb ik eens de koppeling van mijn 504 ontlucht en dat werkte toen prima.
peugeot 504 TI 1979
peugeot 504 break GL automatique 1979
peugeot 407 coupe 3.0 v6 Feline 2006
-
Patrick Coppus
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 20 dec 2008, 15:42
- Woonplaats: landgraaf
door peugeot-304 » 09 mei 2020, 14:45
Onder normale omstandigheden doet de zwaartekracht het werk bij de 204 en 304. Mits natuurlijk ook je koppelinghoofdcilinder in goede staat is (compensatie- of navulgaatje vrij). Kwestie van op de koppelinghulpcilinder de ontluchtingsnippel een slag te openen en wachten tot de remvloeistof met evt. luchtbelletjes doorloopt. Je kunt eventueel met een grotere spuit en slangetje helpen door een beetje vacuum te zuigen.
Kijk uit met rvs want het is nogal een aggressief stofje.
Succes
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé
Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
-
peugeot-304
-
- Berichten: 747
- Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
- Woonplaats: Limburg
-
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten