Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Doornekamp33 schreef:Koppeling bestaat uit 3 losse onderdelen die vervangen behoren te worden.
De plaat, de drukgroep en het druklager.
En als Jerilo gelijk heeft, en dat zal zeker wel zo zijn de koppelingskabel omdat die zelfstellend is, dus alleen de "platen" kan al niet, zit er maar 1 in.
jerilo schreef:Ik weet niet hoeveel kilometer de auto heeft gelopen. Maar nogmaals vervang de kabel (heb net gegeken en alle 206+ auto's hebben een zelfstellende kabel) deze rekt uit en stelt daardoor niet lekker meer. Dit kan dus resulteren in een hoog aangrijpingspunt.
Kabel origineel kost €46,11 incl BTW dan moet hij er alleen nog ingezet worden. Maar voor dat geld kan je niet tobben. En wij vervangen deze kabel altijd samen met de koppeling. Als de kabel op zijn eind zit kan hij er namelijk ook weer voor zorgen dat de koppeling sneller slijt (blijft zachtjes aanlopen/slippen).
Dit alles met die verstande dat ze uiteraard wel de complete koppelingsset hebben vervangen en niet alleen de plaat.
jerilo schreef:@Doornekamp33: Een 206+ is gewoon een 206 alleen met de neus en dashbord van de 207. De techniek is dezelfde als de "oude" 206. Uiteraard zijn er wat aanpassingen gedaan voor milieu en veiligheid.
Ze zijn ook alleen maar met de 1.1 en 1.4 benzine motor geleverd of 1.4 diesel. Dus dan bij de benzine praten we over de TU1A en TU3A motor. het is wel zo dat de motor is aangepast aan de milieu-eisen voor die tijd.
En ik zie alleen maar de MA5 versnellingsbak staan op servicebox.
Ach wat is verstand, wij verdiepen ons in een probleem en zoeken een oplossing. En wij leren uit elke ervaring. Ik heb een universeel garagebedrijf wat is gespecialiseerd is in de Franse merken. Daarbij doen wij veel problemen bij de moderne motoren van PSA zoals de THP en VTi motoren. Verder hebben wij ons gespecialiseerd in ingewikkelde storingen zonder onnodig onderdelen te vervangen wat dan achteraf niet nodig bleek te zijn.
Iedereen is welkom en koffie staat altijd klaar.
jerilo schreef:Is er nu wel een nieuwe kabel gemonteerd?
Temperatuur zou stabiel moeten zijn.
Hoeveel staat de motor stationair te schommelen?
EJH405 schreef:Begrijp je dat ik het jammer vind dat je niet reageert op het eerdere advies om de dealer harder aan te pakken, en je intussen hier vertelt dat je wéér hetzelfde verhaal op de mouw gespeldt hebt gekregen van de dealer? Zo meteen ga je nog twijfelen aan je eigen herinnering over wat normaal is en wat niet..
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten