Helaas AB, Nog geen vooruitgang. Uiteraard alles er weer uit, radiator uit behuizing, radiator in grote bak met heet water + afwasmachinetablet en maar spoelen en schudden. Het liep er vlot door heen met minimale vervuiling.
Radiator aangekoppeld los op bodem, auto voor opgekrikt, warm draaien en ontluchter open. Het water liep er uit. Dan even gas erbij geven: het water spuit er uit. Perfect he! ( doordat de ontluchter open was wilde het water ook naar boven in het radiateurtje). Alles inbouwen, resultaat: slangen en onderbak radiateur bloedheet en bovenbak nog minder als lauw! Ik ga me nu afvragen hoe het water in de radiateur gedwongen wordt om bovenlangs te gaan en niet de weg van de minste weerstand (van links naar rechts door de onderbak).
Dus kom ik nu tot de kern van dit verhaal: Wie heeft er een oude, al dan niet lekke, 203 kachelradiateur voor me?
Ik soldeer die dan open om te kijken of er onderin een schotje hoort te zitten. Kan natuurlijk ook met de mijne, dat begrijp ik maar probeer het eerst liever zo. Alle eigenaren kunnen hier baat bij hebben, toch?
Hoe dan ook: het blijft me bezighouden maar het vat met ideeën raakt leeg. Iemand nog een aanvulling?
Het blijft natuurlijk wel een leuke auto.