door Pininfarina504 » 01 jan 2019, 23:44
Het is een heel gepuzzel inderdaad.
Ik luister meestal naar de motor, geen gepingel of gerammel oké.
Tank meestal 98 indien voorhanden.
Vervangers voeg ik nooit toe, klepzetels blijven vooralsnog netjes, ook na 40-50-60-70-80.000 gereden kilometers of meer, behalve dan op LPG.
Op 95 gaat soms goed niet altijd, bij extra belasting van de motor vaak gepingel.
Wordt over de hele breedte genomen, redelijk ontmoedigd het oldtimer jargon.
Enfin dat weerspiegelt zich ook op het weggebruik. Je komt nog maar zeer sporadisch iets leuks klassoeks tegen. De verkoop uitgezonderd het heel exclusieve segment ligt op zijn gat.
Ik was weer eens in Brazilië, zit regelmatig in een Über of een huurauto die probleemloos op LPG, benzine, ethanol of een combinatie daarvan lopen. Verbruik Ethanol ligt wat hoger, andere ontbrandings temperatuur, toch hebben ze dat daar wel goed onder de knie.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.