Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
A.B.203 schreef:vraag 4. voor normaal gebruik 2 a 2.2 atm en bij erg lange stilstand bijvoorbeeld op 2.8 bar zetten, als de auto af toe met de hand iets naar voren of naar achter wordt geduwd valt het vormen van een plat vlak op de banden wel mee, kom je een half jaar niet bij de auto dan is 3 atm spanning ook geen probleem, op de zijkant staat de max press aangegeven.
A.B.203 schreef:Eric, ik ben uitgegaan van moderne radiaalbanden in de maat 165/80/15 en niet van het oude model michelin X banden. Voor laatst genoemde banden is inderdaad een lage spanning voorgeschreven. Heb afgelopen zomer zelf Toyo 330 gemonteerd en die moeten echt goed op druk staan, minstens 2 bar. Doe je dat niet dan worden ze warm en gaan ze te sterk vervormen bij het nemen van bochten.
ezwb schreef:In het blog van nov.+dec. 2011 op mijn site http://www.peugeot-203.nl lees je er wat meer over bij 15, 21 en 22 november.
403diesel schreef:Doet ie het geluid is alle versnellingen hetzelfde?
Als de baklagers versleten zijn zou je het in z’n 3 (price direct) niet of minder moeten horen.
A.B.203 schreef:Zelf zou ik niet aan een versnellingsbak "laten" repareren, want er zijn volop bakken in omloop en de prijzen zijn billijk. Je hebt gemerkt dat er hier volop adviezen en goed raad verkregen kan worden.
In onze database hebben wij helaas geen bandenspanningen voor de Peugeot 203c. Wel hebben wij de originele bandenspanningen van de Peugeot 403 welke geïntroduceerd is na de Peugeot 203.
Kijkend naar de originele bandenspanning voor de 403 dan was deze 1.3 bar voor en 1.6 bar achter. Deze was natuurlijk voor de originele diagonaalbanden. Deze spanning zou technisch voldoende moeten zijn, maar onze ervaring is dat aan verhoogde spanning van +0,3 bar beter en fijner rijdt voor vervangende radiaalbanden.
Nou is het natuurlijk zo dat een 203 geen 403 is. Kijkend naar de gewichten valt mij op dat de 403 net iets zwaarder is, maar ten compensatie heeft de 403 ook een iets grotere bandenmaat met een iets hogere load index.
Persoonlijk zou ik dan 1.6 bar en 1.9 bar aanhouden als basis, maar wanneer u hem fijner vind rijden met een ietwat hogere spanning is dat geen probleem. Hij zou dan zeker wat directer gaan sturen.
RobinHoed schreef:Vraag 2
Wat mij doet verwonderen is de bak herrie die je hoort als je het gas loslaat.
Kan ook niet echt achterhalen of dit uit de versnellingsbak komt of elders. (maakt in ieder geval flink herrie).
Geprobeerd te filmen, maar op video klinkt het geluid stukken minder. Dus vraag 2 is of iemand weet wat dit geluid veroorzaakt.
Laat drie keer het gas los en dan komt het geluid, verdwijnt zodra je weer gas indrukt.
https://www.youtube.com/watch?v=4TEmGIFMO-o
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten