Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
A.B.203 schreef:Tekeningen helpen altijd Jones, alleen zijn deze van de linkerzijde van de motor. De lekkage/overloop zit rechts, net onder het uitlaatspruitstuk.
(hoe is het met je 203 project)
Inderdaad, dat dacht ik ook dat het de verkeerde zijde was.A.B.203 schreef:Tekeningen helpen altijd Jones, alleen zijn deze van de linkerzijde van de motor. De lekkage/overloop zit rechts, net onder het uitlaatspruitstuk.
(hoe is het met je 203 project)
A.B.203 schreef:Zelf heb ik nieuwe zuigers + bussen en toch nog wat olie lekkage uit dat gaatje. De kop is origineel en daarom vermoed ik dat de klepsteelgeleiders de olie doorlaten. Er zat nauwelijks speling op en daarom niets aan de kop gedaan. Er zijn ook geen seals opgezet. Zal binnenkort eens bij een losse 203 cilinderkop kijken hoe of wat. Mijn advies is om een paar duizend km te rijden , ook lange ritten en dan een keer compressie meten. Het olie euvel lijkt erger dan het is .
RobinHoed schreef:Ik heb de vraag bij Peugeot Nederland neergelegd.
Gelijk even testen hoe fanatiek de online klanten service is.
A.B.203 schreef:Vandaag heb ik de cilinderkoppen nog eens goed bekeken en zag dat de twee middelste kopbouten door het aanzuigkanaal van de kop lopen. Het zou ook nog kunnen dat deze bouten de olie doorlaten maar hoe is mij niet bekend. De bouten zitten vast met een dikke ring. Blijft het vreemd vinden dat de ene 203 motor wel olie uit het gaatje lekt en de andere helemaal niet.
Hartelijk dank voor uw technische vraag aan Peugeot Nederland over een motorblok van een Peugeot 203.
Helaas heeft Peugeot Nederland niet de expertise en kennis in huis om u van advies te kunnen voorzien als het gaat om Peugeot oldtimers. Ik adviseer u hiervoor contact op te nemen met één van de Nederlandse Peugeot-clubs:
http://peugeot-nl-nl.custhelp.com/app/a ... 3/kw/clubs
Tot mijn spijt is er geen direct e-mailadres beschikbaar om contact te leggen met het Peugeot-hoofdkantoor. Gezien de leeftijd van het model 203, is het vrijwel uitgesloten dat er aldaar nog technische kennis aanwezig is. U zou contact op kunnen nemen met het Peugeot Museum , mogelijk heeft men daar ingangen om tot de gewenste informatie te komen.
Pininfarina schreef:Dit kanaal is verbonden met een holle ruimte in de cil kop waarschijnlijk omdat het inlaat kanaal hier direct boven zit ivm temperatuur, als hier olie uitkomt kan dit alleen via het schroefdraad van de kopbout omhoog zijn gekomen door "hoge" carterdruk.
Opvoer van olie(hoge druk) gaat buiten de kop om, retour zit ook aan de bakzijde in de kop.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten