Inmiddels ook wat laswerk van 5 jaar geleden weggehaald. Dat ging erg (eigenlijk te) makkelijk op sommige plekken. Het verhaal wordt weer, hoe kan het ook anders, ingrijpender. De voorste steunen van de langsbalken konden verbazend makkelijk heen en weer bewogen worden. Deze zaten alleen nog vast aan de onderplaat. Voor de kenners, die onderplaat is de bovenkant van de boxconstructie achter de bank, waar het achterschot aan de onderkant ook aan vast zit.
De balksteunen horen middels een u-profiel ook aan het achterschot gelast te zijn waardoor de trekkrachten die erop komen door de bolling van het dak worden opgevangen.
Misschien een beetje een onduidelijk verhaal maar het zal met de vorderingen duidelijker worden. Ik had vorige week de bedoeling binnen een week of 2 met wat avonduurtjes de pickup weer op de wielen te kunnen hebben maar dit wordt dus weer wat later.
Hoe het precies gezeten heeft is mij ook sinds vanmorgen pas echt duidelijk doordat ik bij een collega een volledig gedemonteerde (maar nog wel in één stuk) 203 pickup heb kunnen bekijken. Deze 203 was véél beter dan mijn 403 trouwens, dus een mooi voorbeeld.
Eigenlijk nu weer een achter-het-oor-krab momentje
Weer wat plaatjes:
Het bed van de bladveren takelen nadat lampen, kentekenplaat etc. zijn verwijderd.
Het stuk van het vernieuwde achterschot weggehaald
Van binnenuit. Hier ook de box te zien die ik bedoel onderaan de foto.
De "goede" balksteun.
Eerst denk ik maar de balksteunen uitmeten, loshalen, ontroesten, profiel regelen, vastzetten en het achterschot fatsoeneren.
Dan met het bed aan de gang
Ofzo