Draadjes dag vandaag. Brandblusser lig er weer in, accu op z'n plaats maar ik wil al lang wat aan die ouwe electronica doen. Nette aardkabels gemonteerd, de dikke gele stroomkabels ( de nr1 en de Nr 5) aan elkaar gesoldeerd, want bij loshalen bleken daar nog twee kroonsteentjes tussen te zitten
.
Mijn doel is om de kritische elektronica "hufter-proof" te maken, dus de ECU en benzinepompen. Die krijgen een eigen voeding buiten de oude zekeringen om. Nette steekzekeringen met eigen voeding vanuit de accu.
Ik ben vandaag al een eind gekomen, maar ben ook begonnen met het ombouwen van het dashboard en de radio console.
De extra zekeringskast van het 104-type heb ik er tussen uit gesloopt
al teveel storingen van die zekeringen gehad, WEG ERMEE!!!
Die montage mbv kabelbinders is even voor tijdelijk, gaat echt iets beters voor komen
Ik heb drie apparaten die stroom uit de sigarettenaansteker nodig hebben:
De tablet voor de ECU en dashboard, de Iphone voor de camera n de TomTom voor als ik de openbare weg op ga. Vooral de sigarettenaansteker in de radio console verliest regelmatig contact
Conrad ed verkoopt USB aansluitingen dus die ga ik inbouwen, twee stuks wel te verstaan
.
Daarvoor ga ik de radioconsole aanpassen, tevens ga ik de tellerplaat vernieuwen, die gatenplaat ga ik vervangen voor een waarop ik de tablet beter en makkelijker op kan vastzetten, dan wil ik ook een selectie maken van tellers die ik daarin wil plaatsen. Nu zitten daar de benzinemeter en de oliedrukmeter.
De oliedruk is prio 1, maar olie tempertuur is belangrijker dan het benzine niveau, ook komt daar een van de USB aansluitingen.
Ik heb de tellerplaat en de radioconsole mee naar huis genomen, dat is iets moois om thuis te doen. Vandaag al de kachel aan moeten steken en als de Benetton op stal gaat en de echte kou gaat opsteken wil ik ff ander dingen gaan doen.
Stilzitten is zal moeilijk zijn
dus voor de zekerheid toch wat huiswerk meegenomen
GrR