De afgelopen dagen weer een hoop dingen gedaan
Eerst de onderkant aangepakt, de onderzijde schoongemaakt en alle plekken die kaal of beschadigd waren opnieuw voorzien van een verse tectyl laat, ook de binnen schutborden achter. Ze is er nu weer winterklaar voor
Niet alle plekkken gefotografeerd, is allemaal zwart geworden, maar neem aan dat het allemaal weer netjes roestwerend is afgedekt
Eindelijk de nieuwe uitlaatbevestigingen gevonden ( lagen tussen de nieuwe remcilinders en die spullen had ik vorige week weer opgeruimd ( 5S, maar ja het sorteren ging dus ff mis
)
Daarna de remmen aangepakt, voor zaten al nieuwe remklauwen, maar nu de remleidingen leeg waren gelijk maar van de gelegenheid gebruikt smaakt om nieuwe remcilinders te monteren, ik heb in 2011 een hele voorraad uit Frankrijk gehaald dus ik kon putten uit "nieuw in voorraad"
Ook maar nieuwe handremkabels gemonteerd, de zaak lag toch uit elkaar
Links EN rechts vervangen
Nieuw, nieuwe en nog eens nieuw
De remschoenen had ik ook onlangs vervangen dus dat hoefde niet. Ziet er nu weer perfect uit
Samen met Gino de zaak ontlucht en zover ik kon beoordelen geen lekkage!
Gelijk de winterbanden gemonteerd dus laat die sneeuw maar komen
De onderkant is klaar, nu weer bovengronds verder
Gisteren eindelijk de radiator gekregen, maar had in de loop van de tijd wel wat beschadigingen opgelopen, gelukkig is hij van koper dus herstel was eenvoudig
Daarna kon het systeem worden afgevuld.
Ondertussen het ventillatorhuis schoongemaakt, geborsteld en weer netjes in de verf gezet. Helaas had ik de oude ventilator weggegooid in de wetenschap dat ik nog een kist vol met die dingen had.......Niet dus, ik heb alles richting Jan gedaan en dat staat nu dus bij PCN
Ik heb het exemplaar uit de rally gehaald, daar mag ik voorlopig toch niet in rijden, heb hem dus ff geleend
Elektronica
niet mijn favoriete bezigheid, maar gelukkig had ik nog een schema van het zelf aangelegde deel:
Aansluiten van de LPG schakelaar, relais en gas- en benzine klep. Nieuwe kabeltjes getrokken want ik had alles doorgeknipt, nieuwe schoentjes eraan geknepen en het kroonsteentje verwijderd, draadjes aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous
Alles onder de motorkap zit nu vast dus ik wilde de dag afsluiten met een start
Nieguh, nieguh en nog eens nieguh, geen leven. Hmmmm, ik hoorde geen gas stromen..... gastank leeg
Dan maar ff op benzine starten
Nieguh, nieguh en nog eens nieguh, nog steeds geen leven
Ontsteking niet op tijd? Na inspectie bleek dat deze niet los is geweest dus die staat nog steeds op tijd, rotor zat er in...
Ah ik zie het al, bobine miste een draadje, nieuwe schoentje aan geknepen en aangesloten
Nieguh, nieguh en nog eens nieguh, gloeiende kolen, nog steeds niets
Weer zoeken, er zit zoveel in de weg dat je er met je klauwen nauwelijks tussen komt, de rembekrachtiger, met die niet originele hoofdremcilinder en de gelijkrichter die vreselijk in de weg zit kon ik er bijna niet tussenkomen ( waarom hou ik zo van die 104 dacht ik toen
)
Weer een AHHHH momentje, de stekker van de ontsekingsmodule lag nagenoeg onder de bobine, geheel uit het zicht en ..... die was dus niet aangesloten
Nieguh, wroem en gelijk gaf ze teken van leven en sloeg aan
Tijd om naar huis te gaan
Volgende week ff een weekeindje weg en dan gaan we weer verder, ik denk dat ik haar dit jaar niet meer af krijg en heb besloten me haar voor mijn verjaardag te geven ( de 31ste
) kan ik er de eerste van januari weer mee rijden ( hoop ik)