Beste Joos
Ze loopt ondertussen weer, nog met de oude motor
Ze gaat als ik de cabrio terug in de verzekering heb staan op schorsing en
dan wissel ik de motor voor de motor van de 106
____
Beste Marco
Ben zeker met je eens dat het geen schoonheidsprijs verdiend.
Ben dan ook geen automonteur maar een hobbyist die al doende leert en bijleerd.
Heb hiermee verder ook geen ervaring, dus heb bekeken wat ik gezien heb en dat hier gedeeld
juist omdat ik hier geen diagnose op gesteld kreeg.
Wel heb ik al meermaals groot onderhoud gepleegd aan diverse auto,s
maar met de vraagbaak of haynes in de hand die het duidelijk uitlegd is het een stuk eenvoudiger sleutelen,
als diagnose stellen van een onbekend probleem, dit zal elke hobbyist hier met me eens zijn.
Helaas staat er geen hoofdstuk in de vraagbaak wat te doen als de motor stottert en geen vermogen meer levert.
__________
Tevens was het probleem, deze 306 is mijn dagelijks vervoer
en als je nog 1300 km moet rijden aan afspraken die gepland staan binnen 3 dagen
voor mijn werk gaat het weleens wat hectischer.
- Ook ben ik na ontslagen te zijn bij mijn baas 2 maanden geleden die falliet is gegaan
voor mezelf begonnen een bedrijf op te starten, dit kost me momenteel meer als het opleverd
daar het de nodige investeringen vraagt maar ik ga er vanuit
dat na de investeringsperiode ik een solide inkomen ga krijgen,
dus financieel ben ik momenteel al blij dat ze nog loopt.
-De klepspeling is in orde, dit heb ik duidelijk gecontroleerd aan hand van de vraagbaak,
-Met de stand van de spanner, als je duidelijk kunt zien dat
de spanner dik een cm van de distrubutie afstaat zonder te spannen lijkt me dit niet in orde.
-Wat de oorzaak van het verspringen/rafelen van de distrubutie is ben ik helaas nog niet achter.
Zou bij een gates riem toch niet moeten mogen gebeuren binnen 9000km
Is de 4de keer dat ik bij een tu de riem heb vervangen en de andere drie rijden al jaren probleemloos rond.
De rammel is ondertussen ook opgelost, bleek het druklager te zijn die finaal doormidden gebroken is.
netjes in 2 stukken dus ze schakelde wel nog.
Ook zijn de synchromesh ringen van de 2 en 3 flink hoorbaar maar daar rijdt ze niet minder om.
Heb er een gebruikte koppelingsset ingeduwd van de sloop en het schakelt weer redelijk soepel
Iets heeft dit veroorzaakt en daar ben ik helaas nog niet achter,
Groeten van Paul