Dus waarom geen Simca-hoekje?
Vandaar hier wat foto´s van mijn Simca 1200 LS. Het is een in Spanje in licentie gebouwde Simca 1100 van bouwjaar 1975.
Hij is ongerestaureerd, maar wel ooit overgespoten in de (bijna) originele kleur.
Het is de basisuitvoering, met een motor van 1118 cc (55 pk).
Wel is ie door een vorige eigenaar "opgewaardeerd" met mistlampen in de (matzwart-gespoten) grille, wat chromen sierstripjes en een toerenteller op het dashboard.
Ook had de goede man er "Talbot"-emblemen opgeplakt, waarschijnlijk om de auto er wat jonger te laten uitzien, maar inmiddels zitten er weer Simca-emblemen op.
Voor de liefhebbers, volgend jaar juli vindt het internationale Simca-treffen plaats in Engeland (Beaulieu):
http://www.simcatalbotclub.proboards.co ... thread=560
Op het Nederlandse Simca-forum houd ik overigens een topic bij over Simca´s in Spanje:
http://www.simcaclub.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=185
![Afbeelding](http://img850.imageshack.us/img850/4116/mi08.jpg)
![Afbeelding](http://img163.imageshack.us/img163/599/jv0a.jpg)
![Afbeelding](http://img853.imageshack.us/img853/6796/1f2j.jpg)
![Afbeelding](http://img854.imageshack.us/img854/6340/zx04.jpg)
![Afbeelding](http://img18.imageshack.us/img18/1750/84ks.jpg)
Groeten,
Ivar