Dank voor het welkom, dank voor het compliment!
De vorige eigenaar woonde in Narbonne. Toen de auto op 18-jarige leeftijd in Nederland kwam, zag de bodem eruit alsof de auto pas een dag eerder uit de fabriek gekomen was. De lak van het koetswerk had wel wat geleden van de zon en het plaatwerk toonde sporen van het Franse gebruik. De achterbalk was geheel weggeroest doordat de auto gebruikt was om met een boottrailer het water in te rijden. De injectiemotor had hoorbaar een vastloper gehad waardoor we nog een flink stuk van de vraagprijs af hebben kunnen praten.
De motor hebben we zelf gereviseerd, de achterbalk hebben we zelf weer aangebracht. We hebben kokers en bodem lekker in de Dinitrol laten zetten.
Bij de restauratie in 1998 heb ik veel plaatwerk laten vervangen; spuiten heb ik laten doen. Het interieur begint nu ook aandacht te vragen, vooral de bestuurdersstoel. De bovenkant van de rugleuning van de achterbank verliest zijn kleur.
Als gevolg van twee verhuizingen waardoor ik lange tijd geen stalling in de buurt had en helemaal geen plaats om te sleutelen, is de 404 technisch nogal in de versukkeling geraakt. Ik heb nu een voldoende ruime garagebox en ben nu bezig met een inhaalslag (vandaar ook mijn belangstelling voor dit forum). De 404 mag de komende twee jaar alweer de weg op van meneer APK maar inmiddels heeft een slang van het remsysteem het inwendig begeven zodat ik nog niet klaar ben. Misschien lukt het om binnen enkele weken deel te nemen aan een evenement.