Mijn 605 fase II is (in België!) afgekeurd in Waals keuringsstation. De stabilisatorstang zit linksachter te dicht bij de spiraalveer (enkele mm's), vinden ze bij de keuring in Luik. Het is niet voor te stellen hoe je dit zou kunnen repareren; het lijkt of het verschil met rechtsachter er altijd geweest is; alsof de auto zo gebouwd is. Niets beschadigd, nooit aanrijding gehad; wielen precies op hun plek. Daarmee lijkt mijn mooie limousine op slag waardeloos geworden. Het gekke is; vorig jaar gekeurd bij keuringsstation Heers; ook daar merkten ze deze eigenaardigheid op, chef erbij gehaald; conclusie: wel gek maar geen (veiligheids-)probleem; dus goedgekeurd.
VRAAG: wie maakte ook zoiets mee? Zou de 605-bezitter met brug of put eens voor mij willen kijken of de afstand stang-spiraalveer bij hem (of haar) ook zo verschillend is? Links dus enkele mm's, rechts ong. 2 cm.
Dank voor jullie berichten!