Gisteren een zeer mooie bordeaux rode 405 SRI ph1 gekocht
. Het is een bijna perfect exemplaar die vanaf nieuw in dezelfde familie is gebleven, De eerste eigenaar heeft hem 20jaar bereden en na diens overlijden is de auto overgenomen door de broer van de man, nu twee jaar later is die ook overleden en heb ik de auto via de dochter kunnen kopen. Op de teller staan ondertussen 93.200km. Het interieur evenals de kofferbak is quasi nieuw, geen radio aanwezig,heeft er ook nooit ingezeten. Het schuifdak gaat nog mooi open en dicht, en de originele afstandsbediening van de cv zit erbij. Batterijtje is leeg,dus weet niet of ze werkt.
Qua exterieur zijn er enkele dingen die wat aandacht verdienen. Zo is de chromen strip op de voorbumper vervangen door een aftermarket exemplaar, de voetplaat van de r-spiegel is niet de juiste(geen chroom strip op) en de rechtse koplam heeft een mattere look dan de linker. Voor de rest is ze quasi deuk en steenslag vrij.
Bij de testrit merkte ik dat de auto niet direkt makkelijk starte,batterijspanning was zeer laag,bij het openmaken ging de linkerachterdeur niet mee op cv, nadat de motor liep wel, en tijdens het starten reageerde de cv lichtjes mee. De motor zelf liep vrij mooi de automaatbak schakelde goed en zacht. Soms bij het aanhouden van dezelfde snelheid stotterde de motor.
Sinds maart 2010 heeft de man er slechts 1500km meegereden,het brandstofpeil stond op heet laatse streepje voor leeg.
Ik vermoed dus dat nieuwe brandstof al enige vooruitgang brengt. Bij het informeren naar de vervanging van de distributieriem, kon de vrouw niet antwoorden, ze heeft meerdere telefoontjes gedaan naar her en der maar is er niet kunnen achterkomen waar deze auto in onderhoud ging. Dus die moet dan maar gelijk worden vervangen samen met de kachelradiateur'en eveneens alle vloeistoffen en filters vervangen zeker van de transmissie.
Volgende week zondag kan ik hem gekeurd gaan ophalen en volgen er foto's
Heb alvast deze weer vanonder het stof gehaald