Tjongejongejonge... Wat een klus!
Maandag om 13:00 uur begonnen met het maken van een spuitplan, alles afplakken, spuitmallen plakken en eerst alles wit gespoten wat wit moet worden...
Voorkant 'uitgezet' (wat een k*t-klus om dat mooi in de ronding én -optisch- rechts en links hetzelfde te krijgen) en de plaats voor het rondje voor het racenummer bepaald. De spuitmal erop geplakt en de voorkant is klaar:
Hetzelfde gold voor de achterkant:
Toen we mooi doorlopende strepen en rondjes hadden, hebben we de tape en spuitmallen in de naden van de motorkap en kofferklep losgesneden en die twee delen apart opgehangen:
En toen begon het grote afplakwerk, waarbij de gehele auto afgedekt moest worden, maar alleen alles wat wit gespoten zou moeten worden moest vrij blijven:
Alles wat wit moest worden, wordt ook wit:
Na het wit, moest het rood gespoten worden, maar het wit moest eerst drogen en pas daarna konden we het wit afplakken om met het rood te gaan beginnen:
Toen alles gespoten was, werd het tijd voor de grote onthulling: eerst alle plastic weg en daarna voorzichtig het afplakband en de spuitmallen verwijderen. Aangezien het watergedragen lak is, is dat een heel voorzichtig klusje. Op heel veel plaatsen ging het verwijderen van het afplakband best goed, maar er waren ook plekken waar het niet helemaal goed ging. Die moesten naderhand nog even 'bijgewerkt' worden. Dat was best een lastig en precies klusje. Het was best spannend en beangstigend om dat allemaal zelf te doen, maar over het eindresultaat ben ik zéér tevreden: het is niet smetteloos en er zitten wat kleine oneffenheden in (geen zakkers!), maar het geeft wel een goed gevoel om te weten dat het allemaal (eigen) handwerk is...
Alles in de watergedragen lak:
Ik ben heel tevreden over de kleurencombinatie: klassiek en racy...
Ook de pegasussen op de spatborden hebben we gespoten (met twee spuitmalletjes; één voor wit en daar dan -met pasblokjes- die voor rood overheen plakken). Het weghalen van de spuitmallen was wel een heel bijzonder moment, omdat je echt geen idee hebt, hoe ze eronder vandaan zullen komen!
Nou... Ze zijn perfect!
En toen was het 23:30 uur (!!!)
Geen tijd meer voor de blanke lak.
De auto is in de spuitcabine blijven staan en de lak heeft een nachtje kunnen drogen.
Vanochtend (dinsdag 20 maart 2012) zou de blanke lak worden aangebracht...