Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor TalbotSambaCabrio » 10 nov 2011, 15:14

Deze week heb ik een reactie geplaatst in het Peugeot 104 forum, omdat ik op zoek was naar een veerschotel voor mijn Talbot Samba Cabrio. Daar werd ik welkom geheten, maar werd mij tevens geadviseerd mijzelf even te introduceren in het topic 'even voorstellen'.

Mijn naam is Fons van de Weerdt, woonachtig in Gronsveld (ten zuiden van Maastricht) en ik ben dus sinds een jaar op 10 in het bezit van een Talbot Samba Cabrio. Ik heb al veel plezier gehad van de auto, maar ook al veel leed. Aangezien ik de auto nooit veel gebruikt hebt als eerste auto en ik zelf niet heel technisch ben, heeft de auto heel vaak gewisseld van status: 'geschorst', 'gekeurd', 'afgekeurd', 'gestalt', 'in reparatie' en gelukkig ook 'met kap open op de weg'.

Afgelopen weken heb ik samen met een vriend die wel handig is wat tijd gehad om de Talbot toch weer een nieuw leven te geven. De 11 punten waarop de auto in 2009 was afgekeurd zijn inmddels op 1 na degelijk verholpen en de auto gedeeltelijk getectyleerd. Ik ben nog op zoek naar de bovenste schotel van de veerpoot linksachter. Inmiddels heb ik al wat goede hulp gekregen in het Peugeot 104 topic en ik hoop dat ik via deze weg ook mijn auto terug op de weg kan krijgen!
Wel moet ik dan nog op zoek naar een dak, want dat was te slecht en is er samen met de constructie die scheef was, helemaal vanaf gegaan. Als daar nog iemand tips voor heeft hoor ik het graag.

Ik kijk er naar uit om met mijn collega Talbot, Peugeot en Citroën rijders in contact te komen en hopelijk in het voorjaar een tourritje mee te rijden!
Avatar gebruiker
TalbotSambaCabrio
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 09 nov 2011, 16:11

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor tout est beau avec une... » 10 nov 2011, 18:36

Hallo Fons, nogmaals welkom op dit forum, ben benieuwd naar de foto's!

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor M. van der Meulen » 10 nov 2011, 19:08

Inderdaad welkom hier, en de eerste rit kun je in april tegemoet zien, altijd samen met een soms flink contingent Samba's, zelfs onze "vaste oosterburen" met een 104 en/of Samba slaan hiertelande bijna geen evenement over :D Ik hoop dat het lukt met die veerschotel, en omdat je in het zuiden zit loont het misschien de moeite eens te kijken bij autobedrijf Janssen in Heythuijzen, Citroëndealer, ingeval op de LNa van dat merk dezelfde schotels zitten als bij jouw Samba. Het bedrijf had een tijd terug eens flink opruiming gehouden in het magazijn, en daarbij de incourante ouwere delen apart opgeslagen, waaronder stukken die je (zelfs op internet) praktisch nergens meer tegenkomt, zoals Harrie al schreef. Niet onmogelijk dat daar ook veerschotels bij zitten.

Over een nieuwe kap staan onder het 205/309 topic wel wat onderwerpen, en adressen waar een aantal 205 cabrio-rijders destijds een nieuwe kap heeft laten zetten. Geen koopje overigens, een nieuwe kap, want een bedrag van boven de 400,- moet je niet van opkijken :lol: Probeer bovenaan de beginpagina de zoekknop maar eens voor de berichten hierover.

Ik weet nog niet met welke internetsites je al bekend bent, onderstaande link lijdt naar série-04, en zowaar hebben die nog veerschotels, en niet eens zo duur, met eindnummers 23 en 25, maar nu moeten ze nog passen :mrgreen: Grootste kans dat die met eindnummer 25 de juiste is, gelet op bouwjaar.

http://www.serie04.com/fr/10450-direction?p=2

Ook voor andere stukken die een Samba deelt met de 104 kun je er terecht. Zelf ook al eens tot tevredenheid zaken mee gedaan :wink:

Verder zou je de Franse ebay kunnen proberen, of http://www.leboncoin.fr

Succes, groet, M.


PS: post eens wat plaatjes van de Samba, in het bovenste topic van de beginpagina kun je lezen hoe het werkt.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor M. van der Meulen » 10 nov 2011, 19:21

Edit: zelf ook even de zoekknop aangeklikt, en toen vond ik deze:

http://www.fancycars.nl/index.php?id=2

Gezien de kostprijs was ik dus iets te bescheiden :oops: :lol:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor jan-03 » 10 nov 2011, 19:51

Je maakt heel wat mensen vrolijk hier Fons!! :D Opknappen en restaureren is de mooiste hobby die je maar kan hebben.
Een goede 2e is er in rijden en dat krijg je als beloning van eerst hard werken om de wagen weer op de weg te krijgen.
Hij hoeft daarvoor niet af te zijn hoor, als die rijdbaar is kan je ook rustig deelnemen aan de gezellige ritten..
Je krijgt dan ook wat tips ha ha gevraagd en ongevraagd en kun je ook samen er over praten en dat is ook heel heeel
leuk..
gr Jan..
...... foto??......
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor Harrie » 10 nov 2011, 22:53

Welkom Fons !
leuk, zo'n Talbot Samba Cabrio !
Succes met het herstel, en dan vanaf het voorjaar weer genieten met open kap (?) 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor TalbotSambaCabrio » 11 nov 2011, 10:27

Hierbij dan een foto van de Talbot Samba Cabrio

Afbeelding

Origineel was deze Talbot rood. Toen ik 'm kocht had ie bovenstaande gifgroene kleur al!
Avatar gebruiker
TalbotSambaCabrio
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 09 nov 2011, 16:11

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor M. van der Meulen » 11 nov 2011, 17:55

Toch niet onaardig? En leuk dat je de lichtmetalen velgen erop hebt. Voor veerschotels zul je in Frankrijk de meeste kans van slagen hebben denk ik, want 104tjes zijn daar nog tot 1988 gemaakt, toen ze hier al een jaar of vier uit het gamma waren verdwenen. Hoe dat met de Samba zit weet ik niet precies.

Als je de taal wat machtig bent zou je het 104-samba-ln forum aldaar kunnen volgen, en dan speciaal bij hun onderdeel-aanbiedingen topic, verder kennen ze er net als hier een behoorlijk fanatiek gebruikt topic "te koop gespot op internet". Lid worden en zelf de vraag stellen kan uiteraard ook 8) Overigens, nu en dan is in het noorden een forummeeting (zie Le Calendrier) waar je, zéker vanuit Limburg, in een wip naar toe kunt rijden :D

http://104samba.free.fr/forum/
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor talbot-samba » 14 nov 2011, 13:17

hallo allemaal

Mijn naam is Richard van der velden.Ben in bezit van een Talbot samba rally waar in wedstrijden mee rij op een oval circuit.

ik heb een vraagje. ik heb nu 3 gaats velgen erop maar zoek een oplossing naar 4 gaats Kan iemand mij hier verder mee helpen

E-mail adress is: rs_beats@live.nl
talbot-samba
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 14 nov 2011, 13:06
Woonplaats: heerlen

Re: Even voorstellen, Fons, Talbot Samba Cabrio

Berichtdoor TalbotSambaCabrio » 23 mei 2022, 10:34

In verband met gebrek aan tijd en ruimte ga ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van deze auto. Mochten er geïnteresseerden zijn, stuur me even een berichtje.
Avatar gebruiker
TalbotSambaCabrio
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 09 nov 2011, 16:11


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten