Jerroen schreef:Ik heb van mijn dealer begrepen dat het in veel gevallen voor een oplossing zorgt en zo ook in mijn geval. Op het busje stond dat de toevoeging een soort reiniger was voor de klepstoters, in de loop van de tijd kan daar gewoon wat vuil tussen komen. Aangezien het geen agressief middel is kan het volgens mij helemaal geen kwaad.
Maar goed mijn moter loopt nu weer bij een koude start netjes als een naaimachine zoals ik het van hem gewend ben
Als het een niet agresief middel is zou het in theorie geen kwaad kunnen nee.
Helaas word er nog al een hoop "rommel" verkocht met die toevoegings middeltjes.
Tot aan spul toe wat oude olie keeringen gewoonweg oplost.
Daarom zou ik het niet zomaar voorschrijven, en zeker niet als het een autobetreft uit 2000, oftewel een nog vrij nieuwe auto.
Veel van die middeltjes voegen dingen toe aan olie waarmee de samenstelling dusdaning veranderd dat er nog maar vij weinig van de smerende aigenschappen overblijft.
Hebben een zo sterke reinigende werking dat oude keeringen er week van worden, met alle olie lekaages tot gevolg, dit zeker bij wat oudere motoren.
Andere middeltjes vormen een filmpje (die slick 50 bijvoorbeeld) van teflon over de lagers en lager schalen.
Je kunt mij veel wijs maken, maar dat spul heeft ook niet de eeuwige werking, en wat dan.. moet je danje motor open maken om dat "filmpje" teflon er weer af te boenen..?? Want er uit komen zal het niet meer van zelf doen.
Dus nogmaals, voeg niks toe aan je olie, investeer gewoon in een goede olie, en in dit geval een goede vol synthetische olie.
Die heeft goede reinigende eigenscappen, en zal heus wel de olie kanaaltjes in de klepstoters schoonspoelen.