Je eigen rondje

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 04 jan 2012, 17:03

:shock: Geweldige plaatjes Marcus!! Tijdens de rit met Risky waaide het snoeihard maar was de wind nog westelijker en zal het spuien wel gaan!!
Nu de weg ruimt naar het Noorden wordt dit moeilijker zo niet onmogelijk....
Ja ook daar kan je weer van genieten!! de stoomturbines van het Lemstergemaal hebben ook weer moeten werken zo hebben we kunnen zien in de uitzending van Piet Paulusma.. Al was de uitleg van Piet wel wat onbegrijpelijk.. Het spuien werd met stoom gedaan zo zei die, maar het zijn natuurlijk de machines die d.m.v stoom worden aangedreven.. Ik heb jammer genoeg nog nooit kunnen kijken daar... Het zal een prachtig gezicht zijn..
Nu kunnen we de filmpjes van onze eigen forum filmmaker aanschouwen!!!
Ik ben benieuwd..
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 jan 2012, 18:14

Ik had binnen beter één lange film kunnen maken ipv zoveel korte. Wát een werk om dat op de website te krijgen, maar wel de moeite waard. Ik begin maar buiten, aan de spui-zijde. Het peil naar het noorden staat hier ook al behoorlijk hoog. Beetje jammer van het korrelige beeld als je wat te veel inzoomd.

Afbeelding

Vervolgens binnen. Eigenlijk moet je hierbij je boxen even flink luid zetten om van het gedreun te genieten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via twee kijkgaten in de vloer kon je het malen bekijken, onder één venster brandde licht, maar de zon scheen erop, en het glas helaas beetje te smerig om het goed te kunnen zien.

Afbeelding

En weer buiten, aan de inlaatkant. Een automatische grijpinstallatie zorgt ervoor dat de roosters niet verstopt raken met drijvende rommel.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Marinus » 14 jan 2012, 18:37

Mooi gemaal en wel zo rustgevend als je onder NAP woont in de polder :wink:

Vandaag prima weer voor een rondje. Zowel de 404 als de 504 GL automaat even warmgereden omdat ik wat boodschappen moest doen en genoten van de omgeving. Want wellicht duurt het nu weer even aangezien de winter een poging gaat doen in te vallen volgende week.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Harrie » 15 jan 2012, 23:11

ik had laatst je foto's en filmpjes al bekeken, maar nog niet gereageerd, alsnog: prachtig, Marcus !
bedankt voor het mooie verslag, het bleek maar weer effe ál te nodig, maar de meeste mensen hebben droge voeten gehouden :wink:
Dat scheelde dan ook niet veel... Gelukkig hebben we die oude gemalen nog :D . grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 25 maart 2012, 22:27

Vanmiddag lekker getoerd en de stoeltjes naast de bachee geparkeerd in kornwerderzand en genoten van de zon en het uitzicht over het ijselmeer..
Lekker met een drankje en een hapje heerlijk.. Jammer dat de dag een uur is ingekort... :cry:
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor M. van der Meulen » 09 mei 2012, 18:17

Een aantal lezers zullen zich de locatie denk ik nog wel herinneren van de 1e Hoogelandster Rondrit: de wierde Fransum, met dat platte kerkje, naar het schijnt geheel verloren midden in het Groninger landschap, een paar kilometer ten noorden van Aduard. Op de wierde verder 1 woning en 1 boerderij.

Afbeelding


Hoewel deels onverhard, kun je er met de auto komen, in tegenstelling tot het mooi aangelegde fietspad in de directe omgeving. Dat heb ik vanmiddag dus verder te voet gedaan, een wandeling van ongeveer twee uur. Het pad slingert boven Fransum en rond de wierde Beswerd, buigt af naar het oosten en komt uit op de Meedenerweg, een zeer smalle weg tussen Feerwerd en Aduarder Voorwerk. Het gebied is in vroeger tijden doorsneden geweest door de benedenloop van het Peizerdiepje, en stond noordwaarts in open verbinding met de Waddenzee, totdat het Hoogeland zover was opgeslibd dat het water vanuit het zuiden zich een weg naar het westen vond, het tegenwoordige Reitdiep.

Het relief dat bij zo'n meanderend riviertje hoort is overal in het landschap te herkennen, met zeer onregelmatige nogal bolle percelen met opgeslibde steile kanten enerzijds, en glooiende laagtes anderzijds. Op de kaart zie je pas welk een mooi mozaiek dat heeft opgeleverd.

Afbeelding

Sommige plaatsen in de streek zijn al zeker 2600 jaar bewoond. Op deze tocht was ik het nieuwsgierigst naar de wierde Fransumer Voorwerk, tot de reductie (1594) onderdeel van het St Bernadusklooster (anno 1192) van Aduard. Dit was in z'n bloeitijd het grootse en rijkste klooster in de regio, in bezit van grote landerijen. Op de noordelijker voorwerken hielden lekebroeders zich bezig met landbouw, veeteelt en fabricage van bakstenen, in zuidelijker streken met de winning van turf. Wat de gemeenschap van de opbrengsten zelf niet nodig had werd verkocht. Kloosters waren ook actief als waterschap, daarbij begonnen ze de landerijen te beschermen met de eerste dijkaanleg. Hun noeste arbeid heeft zodoende volledig bepaald hoe het landschap er vandaag de dag bij ligt. Als je de moderne bebouwing en de lelijke hoogspanningskabels wegdenkt waan je je bijna in die tijd terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de Meedenertil de Fransumertocht in westelijke richting.

Afbeelding

Dezelfde tocht in oostelijke richting, uitmondend in het Aduarderdiep, door kloosterlingen gegraven om de afwatering vanuit noordelijk Drente te bevorderen.

Afbeelding

In de buurt benamingen als Altenaauw, Suttum, Hardeweer, De Maiden, Eldersveld en Joeswerd. Nogal wat boerderijen liggen een heel eind het land in, lekker stil wonen lijkt me.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wierde Fransumer Voorwerk is, zoals zovele terpen in het begin van de 20e eeuw, voor een deel commercieel afgegraven omdat de zeer vruchtbare grond in armere streken zeer welkom was als bemesting. Aan de noordkant is een hele hap van de oppervlakte weggenomen. Overgebleven resten moeten een schat aan geschiedenis bevatten, op sommige plekken zelfs meters onder het omliggende maaiveld. Moeten we zuinig op zijn!

Afbeelding

Hier vanuit het zuiden de blik op Fransum.

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg nabij Aduarderzijl even over dijk van het Reitdiep gekeken. Noordelijk het zicht op Schouwerzijl, Schaphalsterzijl, Groot Maarslag en Mensingeweer, naar het westen de borg Allersma omgeven door hoge boomsingels, fris voorjaarsgroen op de takken. Een mooie middag! Groet, M.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 09 mei 2012, 21:05

Bedankt voor de mooie plaatjes met dito uitleg over dat deel van ons mooie Nederland..
Je bent een aardig eindje wezen wandelen Marcus.. Het gebied is schitterend.. Hopelijk kunnen ze de windmolens weren...
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Harrie » 09 mei 2012, 22:34

+ 1 :wink:

bedankt voor je mooie verslag, Marcus !

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor wondervinger » 10 mei 2012, 00:44

Wat is Grunn toch mooi nait.

Moi,
Henk oet Veendam
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Marinus » 20 mei 2012, 16:29

Afgelopen dagen meerdere rondjes in de buurt gedaan en - bij een van die rondjes -
voor de verandering niet mijn fototoestel thuis gelaten. Een impressie in beelden:

Oorlogskerhof Overloon
Afbeelding

Kapel Groeningen
Afbeelding

Sleybergerweg Vierlingsbeek
Afbeelding

Weer thuis...
Afbeelding

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 07 okt 2012, 21:42

:-| Geen eigen rondje maar toch wel een beetje eigen... :D
Vandaag met de Bachee onze opwachting gemaakt in huize M vd Meulen te Ulrum..
De door marcus uitgeleende 104 boeken retour gebracht waarvoor hartelijk dank natuurlijk..
De lokatie is fantastisch en de rit er naar toe is geweldig om te rijden...
De ontvangst zeer hartelijk en tijd voor een bakkie..
De sleutelruimte was in tegenstelling tot de mijne overzichtelijk en opgeruimd.. :D
De 104 staat er keurig bij en is in prima rijdende staat..
De Ami die ik nog helemaal niet had gezien staat in Rodeschool.. Halfuurtje rijden..
Ik wou hem heel graag evenzien en ze stond niet ver van ons einddoel namelijk het zeeaquarium in Delfzijl..
Hier komen we wel vaker en daarom kon de rit mooi gecombineerd worden..
Dus achter de 104 aan gereden en Marcus hield rekening met de wat ingetogen snelheid van de Bachee.. :D
De rit verliep spoedig al moest ik wel 1 keertje flink in de ankers van verkeer van rechts..
In Roodeschool staat de Ami geduldig te wachten op herstelwerk wat hier gezamelijk wordt verricht..
Midden tussen de andere familieleden van Citroën..
Afbeelding
Wat is ze mooi..
Afbeelding
De middelste 3 letters betekend in het Fries: dood... :(
Gelukkig komt er t.z.t een andere kentekenplaat op.. :D
We hadden bij Marcus thuis en ook onderweg al wat gepraat over een besteleend voor m,n eega i.p.v de lichtblauwe panda met lichtdak enz enz enz..
uit 2004.. Bij het binnenrijden van Roodeschool staat er eentje en ook hier...
Afbeelding
uiterst rechts staat een besteleendje die waarschijnlijk niet meer te redden is... Maar er broeit al wel iets.. :D
De Voiture's staan hier helaas middenin het natuurgeweld wat de beplating geen goed doet.. Dit is ook te zien helaas.
De Ami van Marcus zal na de plaatwerkklussen ook stamptepede weer terug gaan naar Ulrum waar nu een plekje leeg is wat haar baasje helemaal niet lekker zit..
Na afscheid genomen te hebben van Marcus, de Ami en de 104 hebben we onze tocht naar het Aquarium voorgezet en aangekomen bleek dat we nog op tijd waren want het was gelukkig nog open... Eega heeft daar nog wat inkopen gedaan en we zijn nogmaals het museum doorgelopen wat elke keer weer schitterend is... Prachtig wat de zee laat zien..
Onderweg voordat we bij Marcus aankwamen ons twaalfuurtje meegebracht in de Bachee gegeten en op de terugweg ook nog even een tussenstop in een klein Gronings dorpje gemaakt.. Heerlijk rustig al blijft de bachee ook daar mensen trekken.. Zo ook al bij Marcus waar ook al iemand een rode neus kreeg om te kunnen zien door de ruit.. :mrgreen: De rit is goed verlopen.. We hebben c.a 270 km gereden.. Kan ook iets meer zijn want ik heb het niet exact opgenomen maar aan brandstof iets van € 26,-- Zeg maar dat we nu ruwweg voor elke 10 km iets minder kwijt zijn dan € 1,--
Dat haal je ook met een auto op benzine die 1:18 rijd en een diesel c.a 1:15?.. Maar voor een oldtimer uit 1951 ben ik hier best tevreden over..
De lpg installatie werkt prima en ook met tegenwind vandaag toch steeds goed doortrekkend..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor M. van der Meulen » 08 okt 2012, 17:22

Toeval wil dat ik afgelopen woensdag de platen besteld had bij Brezan op autoboulevard Driebond in Groningen, ze lagen vanmiddag klaar :wink:

Afbeelding

Mijn garage was gewoon LEEG bij twee wagens die tijdelijk elders logeren :mrgreen: De Ami in Roodeschool, de 306 in Niekerk, en nog geen nieuws te melden. Kan ook bijna niet anders als je 'm laat op vrijdagmiddag brengt en de maandag al volgepland staat denk ik.

Leuk idd dat meteen na het voor de deur parkeren van de bachée een zeer nieuwsgierig persoon er op kop en oren bij komt staan om de wagen eens flink onder de loep te nemen :D Maar zeg nou zelf, is toch ook best de moeite waard :?:

De wrakken langs de oprit bij In M'n Eendje staan er volgens mij zuiver voor de "slacht" want ook bij de 2-cylinder boxers wil het wel eens haperen bij de onderdelen voorziening. De restanten gaan mettertijd waarschijnlijk gewoon met de oud-ijzer boer mee. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 27 okt 2012, 20:50

De berekening van de ritprijs is beduidend gewijzigd... :evil: Een bekeuring voor te hard rijden in Tenboer!!
Toegestane snelheid 60 km en de Bachee soefde met 69 km gemeten snelheid langs de flitser/ laser.. :cry:
De bachee heeft geen cruise control en de teller kijkt niet op een 10 km en op die dag was er vrij veel wind wat erg veel invloed heeft..
Zou ik om deze reden wel onder de bekeuring uit kunnen voor de somma van: € 42,00..
Ik voer hem en ieder geval op als aftrekpost.. :mrgreen:
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor MarcoPeus » 28 okt 2012, 08:43

Bezwaar maken/Aanvechten!!!!
Je reed op teller 60 km/u. Je ging er vanuit dat de teller bij de RDW/APK gekeurd was geworden.... :mrgreen:
www punt meerts punt nl ff kijken, die doet kostenloos voor je bezwaar maken (hij leeft van de proceskosten en wint 1 op 3)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 28 okt 2012, 08:53

Ik ga bezwaar maken en de foto opvragen.. Misschien een mooie voor in het plakboek... :lol:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor ton » 03 dec 2012, 09:07

Gisteren laat in de middag even een herfstrondje gedaan met de GTX:

Rijsbergen, Zundert, Wuustwezel (B), Loenhout (B), Wernhout, Achtmaal, Schijf, Rucphen en via Sprundel en St.Willebord weer huiswaarts. 64 kilometertjes erbij gezet, stand nu: 84.855 in totaal :lol:

Afbeelding
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor M. van der Meulen » 01 jan 2013, 17:54

Vanmiddag een nieuwjaarsrondje gemaakt door een allesbehalve winterse gemeente Dongeradeel, westelijk van het Lauwersmeer. Hier tussen Ee en Anjum een plaatje in zuidoostelijke richting, met aan de horizon de buurtschappen Tibma en Ald Terp bij Ee. Prachtig wijds uitzicht, hier en daar grote koppels fouragerende ganzen op de akkers en weilanden. Groet, M.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor eri©on » 01 jan 2013, 21:58

Prachtige foto heer van der Meulen :!:
Laatst bijgewerkt door eri©on op 02 jan 2013, 00:34, in totaal 1 keer bewerkt.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor jan-03 » 02 jan 2013, 00:12

eri©on schreef:Prachtige foto heer van de Meulen :!:

+1
Ik heb hem ook al weer vaker dan 1 keer bekeken.. :D Prachtig..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Mockenrue » 26 jan 2014, 22:22

Terwijl het noorden onder de sneeuw ligt, heb ik hier de 404 nog gewoon uit kunnen laten. En toeval of niet, staat er onderweg naast me een Amerikaan geparkeerd.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Cor Rosie » 26 jan 2014, 23:16

Die staat er altijd; wordt (bijna) nooit mee gereden.
Is een reclame object.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Janneman » 27 jan 2014, 22:26

Ik dacht al dat ik die Amerikaan en die pop herkende.
Avatar gebruiker
Janneman
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 30 dec 2011, 23:37
Woonplaats: Geldrop

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 sep 2014, 13:00

Gerooide akkers, beginnende herfstkleuren, afnemend daglicht, maar op de valreep verwend met een prachtig weekend. Eind van weer een seizoen, ook voor de 104, want vanmiddag gaat-ie met caravan en al in de stalling. Ik hoop het koppel volgend voorjaar in goede gezondheid terug te zien, voor een nieuw jaar met leuke en bijzondere evenementen en ritten. Voor nu even afscheid, gevierd met een rit rond Vierhuizen, langs de randen van het schitterende Lauwersmeergebied :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor MarcoPeus » 28 sep 2014, 18:36

Zeer fotogeniek die SL van jou Marcus
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Je eigen rondje

Berichtdoor Harrie » 28 sep 2014, 22:43

MarcoWetzels schreef:Zeer fotogeniek die SL van jou Marcus

+ 1

mooie afsluiting van je 104-seizoen, Marcus :wink:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten