De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Aankondigingen en verslagen van rally's, toertochten, puzzelritten, meetings, beurzen en andere bijeenkomsten.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor Gilletti » 19 mei 2014, 21:15

eri©on schreef:Afgelopen zaterdag was ik om 12:00 ter plaatse, de locatie en het weer was in 1 woord schitterend!.

Echter moet ik wel kwijt dat van bovengenoemd Peugeot en Renault festijn geen enkele sprake was, sterker nog meer dan 50 % van de kraampjes was gericht op aanbod van huizen in Frankrijk :?
Zelfs bij de kassa werd ik hier door een overigens zeer aardige mevrouw op gewezen.
Voor de Francofiel zal het best een leuk festijn zijn, maar persoonlijk vond ik vond het een domper.

Licht geïrriteerd ben ik naar huis gegaan, wat ik gecompenseerd heb met een prachtige rit over de Heemstrabaan naar huis.
Onderweg nog gestopt voor wat heerlijk fruit en bij de fruitbomen naar de bijzonderste Peugeot van die dag staan te kijken, namelijk een Toyota Proace :wink:


Jammer dat je het zo ervaren hebt. Maar er staat toch ook nergens dat het vooral een Peugeot en Renault festijn zou zijn? :?:
Het is inderdaad vooral een Frankrijkevenement in de breedste zin waar de clubs op inhaken. Zij zijn dan ook geen deel van de organisatie zelf.
Of er ook Renaults waren kan ik niet beoordelen want ik was er niet bij maar aan de foto's te zien waren er sowieso best wat Peugeots. In ieder geval meer dan vorig jaar.

Quote uit de openingspost:
De muziek, met o.a. Alderliefste, de bekendste Franse band in Nederland, naast diverse andere optredens van 'Franse' artiesten. Een gezellige en inspirerende dag in Franse sferen, voordat u zelf weer naar La Douce France gaat. Maar wellicht bent u meer geïnteresseerd in Franse auto’s? Vele Peugeots, Renault zullen ook aanwezig zijn. Club presentaties van de grote Franse merken volmaken dit grote Franse Festijn! Komt u ook naar Amerongen? Er is een rondrit voor clubleden op de zondag die start op de Veluwe en eindigt in Amerongen op de Franse Dagen. Een nieuw evenement waar Frankrijk centraal staat!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor chr. » 20 mei 2014, 19:12

Er waren wel meer van dit soort reacties, met name op fb.
Klopt ook wel van wat je leest, te commercieel opgezet, huizenverkoop en vakantie aanbieding.
Kan ik thuis ook wel opzoeken!
Tourrit en organisatie vd Peugeot club was dik inorde 8)
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor Mockenrue » 20 mei 2014, 22:10

Het is gepositioneerd als een lifestyle event, en classic cars is daar een onderdeel van.

Maar er was toch weer een mooi retro-momentje:

Afbeelding


Via Frank.04
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor jan-03 » 21 mei 2014, 07:03

Mooi plaatje Arhur.. Iemand ook een leuk optrekje gekocht?.. :D
Gepositioneerd als een lifestile event... Mooi gesproken Arthur..
niet iets waar de gemiddelde oldtimerliefhebber warm voor loopt denk ik want dat zijn toch vaak mensen die
eenvoudig leven het liefst en genieten van elkaars humor en gezelligheid..
Wat mij opvalt ook aan de meesten onder ons is dat er natuurlijk een verschil is in maatschappelijke status en daar is ook helemaal niks mis mee
maar desondanks toch redelijk gelijk zijn in omgang en de manier van genieten...
Ik heb met velen van jullie kennis kunnen maken en ben heel blij verrast dat we het met elkaar zo goed kunnen vinden...
Natuurlijk zijn er verschillen en met de ene kun je lezen en schrijven en een ander wil je soms wel even een poosje liever niet tegen komen maar door de bank genomen kunnen we het goed met elkaar vinden.. Respect voor elkaar en elkaars mening is de sleutel..
Ook is de behulpzaamheid naar elkaar toe altijd aanwezig..
Ik ben heel blij met ons forum en de clubs die elke keer weer proberen een leuk evenement te organiseeren..
Meestal voor ieder wat wils laten we het daar maar op houden.. :D
De rit en de voiture's waren wel geweldig en daar ging het ons uiteindelijk om toch?.
Iemand nog meer plaatjes geschoten van deze dag?? Moet een fantastische rit geweest zijn met prachtig weer..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor extaxi » 21 mei 2014, 13:39

jan-04 schreef:Iemand nog meer plaatjes geschoten van deze dag?? Moet een fantastische rit geweest zijn met prachtig weer..
gr jan


Ik had er slechts een paar neergezet he. Ik heb er nog veel meer gemaakt van de toerrit.
http://autopics.nl/index.php?p=gallery& ... eDagen&x=1
extaxi
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:17

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor jan-03 » 21 mei 2014, 17:42

extaxi schreef:
jan-04 schreef:Iemand nog meer plaatjes geschoten van deze dag?? Moet een fantastische rit geweest zijn met prachtig weer..
gr jan


Ik had er slechts een paar neergezet he. Ik heb er nog veel meer gemaakt van de toerrit.
http://autopics.nl/index.php?p=gallery& ... eDagen&x=1

Maar die kan ik niet openen, dus graag plaatjes die ik kan zien..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor Breeze » 21 mei 2014, 18:25

Vreemd Jan, de plaatjes en de de zichtbaarheid in Autopics is altijd Dik voor Elkaar bij Dick.
Je moet wel even weten dat het volgende groot formaat plaatje zichtbaar wordt door rechts in de foto te klikken.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Breeze
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 jan 2011, 20:39
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor extaxi » 21 mei 2014, 19:28

jan-04 schreef:
extaxi schreef:
jan-04 schreef:Iemand nog meer plaatjes geschoten van deze dag?? Moet een fantastische rit geweest zijn met prachtig weer..
gr jan


Ik had er slechts een paar neergezet he. Ik heb er nog veel meer gemaakt van de toerrit.
http://autopics.nl/index.php?p=gallery& ... eDagen&x=1

Maar die kan ik niet openen, dus graag plaatjes die ik kan zien..
gr jan


Beste Jan, dan heb ik het vermoeden dat je een sterk verouderde browser hebt. Ik gok Internet Explorer 8.
Dus een mooi moment om even IE te updaten en je kunt de foto's aanklikken en groter zien.
extaxi
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:17

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor extaxi » 12 jun 2014, 23:48

Jan is het je inmiddels wel gelukt de foto's te zien?
extaxi
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 18 jun 2012, 22:17

Re: De Franse Dagen: 17 én 18 mei

Berichtdoor jan-03 » 13 jun 2014, 07:11

extaxi schreef:Jan is het je inmiddels wel gelukt de foto's te zien?

Met de Google browser lukt het wel, ze zijn prachtig dank je wel..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron