En weer een jaar voorbij gevlogen.....
Hopelijk ga ik jullie niet vervelen met een verslag van al weer het 3e, maar tevens laatste Roman Roads evenement waar we aan mee gaan doen.
Het leuke van dit evenement is dat het elk jaar in een andere regio is. Deze keer gaan we van Maranello naar Portovenere
Tripje er naar toe zoals gewoonlijk in drie dagen omdat ik meer dan 500km per dag in een 203 iets te veel van het goede vind. Dus naar Nancy (FR), Altdorf (CH) en dan richting Maranello.
2 dagen bijkomen, 4 dagen rally, 2 dagen bijkomen en dan weer richting Nederland. Terugweg zal in 5 dagen gaan met kleinere afstanden en willen vanaf Chambery 4 dagen binnen wegen gaan nemen richting Etoges ipv snelweg.
Dit jaar 6 Nederlands equipes die meedoen en allemaal onder de vlag van team Peugeauto - Ravenstein meedoen.
Behalve mijn 203 uit 1959, racen mee:
Een Austin Healey 3000 mk3 uit 1966, een 504 coupe uit 1970, een 504 coupe uit 1972, een 304 cabrio uit 1972 en een citroen ds pallas uit 1974
Edward heeft soms flink moeten klussen om de auto's allemaal in veilige staat voor dit avontuur te brengen.
Voor mijn 203 de remmen weer gangbaar maken, vloeistoffen ververst, kleppen gesteld, inbouw van USB en sigarettenaansteker (voor aansluiten rally equipment) en reviseren/schoonmaken carburateur