Schuifdak slangen voorkant

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Schuifdak slangen voorkant

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 13 apr 2023, 21:30

Hallo, ik zal binnenkort eens proberen een foto van mijn 404 te plaatsen. Maar momenteel zit ik met het probleem dat waarschijnlijk het slangetje van het schuifdak aan de passagierskant los of gescheurd is, met als gevolg flink wat lekkage. Is hier bij te komen door de hemel een beetje los te halen of moeten de ruiten er dan uit zoals ik in sommige andere berichten lees? En als het mogelijk is erbij te komen, hoe kan ik de hemel loshalen? Zit deze soort van "vastgeklikt"? Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38

Re: Schuifdak slangen voorkant

Berichtdoor johnssons » 14 apr 2023, 09:37

.... zit het afwaterslangetje of pijpje niet gewoon verstopt ... je kunt met een trekveer (je weet wel zo'n spiraal om kabels door een pvc buis te trekken) de afwaterslangen doorsteken, de voorste slangen komen bij de voorwielen uit ... en later voor de check schuifdak dicht en wat water overgieten ... mocht je de afwaterslang of de verbinding naar het afvoerpijpje moeten vernieuwen, dan kunststof cliprand in het schuifdak gat losnemen en de hemelbekleding loshalen, de voorste slangen lopen door de A stijl, raam enz hoeft er niet uit ..

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Schuifdak slangen voorkant

Berichtdoor 1967Peugeot404 » 14 apr 2023, 17:44

Hallo John, bedankt. Trekveer heb ik inderdaad al geprobeerd maar die blijft gewoon doorgaan. En als ik er dan water ingiet komt het er bovenin bij de a-stijl uit dus dat zal de verbinding zijn. Zit de hemelbekleding dan puur met dat clipje vast of zit het ook nog gelijmd?
Aan de bestuurderskant zit hij wel verstopt, kom alleen het hoekje onderaan niet echt door, is daar nog een trucje voor of gewoon een gevalletje de aanhouder wint?
1967Peugeot404
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 28 maart 2023, 20:38

Re: Schuifdak slangen voorkant

Berichtdoor johnssons » 14 apr 2023, 18:57

... hemelbekleding zit wel om de rand gekleefd maar is met beleid eenvoudig los te halen, stukje voor stukje ... mogelijk moet je ook aan deurstijl het rubber losnemen en de bekleding los halen ... een beetje zoeken naar voldoende ruimte om het stukje slang te kunnen vernieuwen ...
Maar je kunt ook pech hebben, dat b.v. het pijpje in de A stijl doorgeroest is ..

... trucje verstopping, natuurlijk de aanhouder wint, een oud trucje is een stuk trekveer of met een binnenkabel van een kilometertellerkabel in de boormachine en al draaiend doorsteken ... of van onderkant met luchtslang ... blijft rommelen, maar lukt meestal wel ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten