Beste forumleden
Ik ben sinds een maand in het bezit van een Peugeot 404 van 1966. Ik heb al wel wat ervaring met het sleutelen aan oldtimers. Zeker aan de remmen.
De wagen is uitgerust met thermostable remmen en met een hydrovac. Aangezien de wagen totaal niet meer remde en de cilinders lek waren heb ik wat vervangen:
- Alle wielremcilinders
- Alle remslangen
- Hoofdremcilinder gereviseerd
- Hydrovac gereviseerd: uit elkaar gehaald en de cups op de hulpcilinder vervangen, samen met de cups van de cilinder die de luchttoevoer regelt.
Daarna systeem volledig ontlucht met overdruktoestel. Het ontluchten ging perfect.
Dan rempedaal getest zonder draaiende motor. Ik kan de pedaal (bijna) ten einde duwen en dan remt die een beetje, zeker niet blokkeren.
Als ik de motor start dan blokkeren de remmen vrijwel meteen. Ik kan ze deblokkeren door de luchtslang (vacuum) los te trekken van de hydrovac. Dan hoor je de hydrovac zich terug 'vol zuigen'. Nu is mijn vraag:
Waar zit juist dit probleem: ik vermoed in de cilinder die de luchttoevoer regelt. Ik heb deze ook uit elkaar gehaald.
Ik heb het forum al meerdere uren uitgepluisd maar ik vind geen antwoord op mijn vraag. Ik heb wel gelezen dat je de as van het kleine membraan kan inkorten. Maar een ingekorte as kan je nadien natuurlijk niet terug plakken moest het dit niet zijn.
Hopelijk zijn er specialisten die mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Stijn