404 met oplegger

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Michael » 29 okt 2008, 21:31

doe ik ook het liefst, op onze vrachtwagens vroeger ook zo'n systeem
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor veen » 07 nov 2008, 21:39

Michael, hoe staat het met de oplegger ben je al wat verder gekomen?
En heb je nog foto's gemaakt?
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Evert G.D » 07 nov 2008, 22:50

Indertijd was er zo'n 404 in Nederland, met oplegger. Was van Ingmar Ingenegeren, destijds PCN-voorzitter. Later woonde hij in Duitsland, had daar een tandartspraktijk. Of die auto nog bestaat in Nederland of Duitsland, weet ik niet. Evenmin of 'ie origineel was, Ingmar 'bakte' nog wel 's wat aan auto's. Zo had hij ook een 104 cabrio gefabriceerd van een Talbot Samba.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Michael » 08 nov 2008, 00:33

vandaag het chassis terug van de straler, de schotelplaat is toch best slecht dus maar nieuw maken.

zal foto's maken
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Gilletti » 30 nov 2008, 21:02

Michael z'n aanhanger/oplegger voor achter de 404 pick-up is bijna klaar. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor veen » 30 nov 2008, 21:45

Ja het begint er al wat op te lijken
Leuk weer die foto's
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Michael » 30 nov 2008, 22:59

bedankt henkie voor het plaatsen van de foto's

je ziet nog een beetje hoe het was, let op de achterlicht balk.

ook de zg kingpenplaat was best slecht dus maar het voorste deel van het chassis vernieuwd maandag avond weer verder.

ik zoek nog een paar "oude " achterlichten voor de oplegger.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Harrie » 30 nov 2008, 23:29

Michael schreef:bedankt henkie voor het plaatsen van de foto's
je ziet nog een beetje hoe het was, let op de achterlicht balk.
ook de zg kingpenplaat was best slecht dus maar het voorste deel van het chassis vernieuwd maandag avond weer verder.
ik zoek nog een paar "oude " achterlichten voor de oplegger.

wat een vakwerk! dat wordt beter dan origineel Michael!
achterlichten kun je nieuw kopen in allerlei soorten en maten, dus ook in "oud model".
De betere automaterialenzaak heeft een catalogus, dus effe langs bijv. de BREZAN.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Michael » 30 nov 2008, 23:50

bedankt voor het compliment

het is gewoon super leuk werk, slijpen meten lassen .
vakwerk...... ik weet het niet het is vrij eenvoudig.
echt vakwerk vind ik met dunne plaat werken.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Gilletti » 02 dec 2008, 00:42

Michael is helemaal losgegaan, dus weer een update. :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Michael » 02 dec 2008, 00:48

ja ging weer lekker, Erik help gewoon altijd en Andre kwam ff helpen , dan gaat het echt snel hij last de hele dag hekken en poorten in elkaar.
Erik en ik meten slijpen en zagen, Andre hechten en lassen.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Mockenrue » 02 dec 2008, 01:09

Word mooi, Michael. Kun je er geen klassieke auto ambulance van maken voor club evenementen ? 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Harrie » 02 dec 2008, 01:11

dat is dus TEAMWORK :mrgreen: :mrgreen:
.
dek je de 404 wel af, tegen las- en slijpspetters?
.
laat je het chassis nadien verzinken?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Michael » 03 dec 2008, 00:32

verzinken kan heeft zijn nadelen.
heeft er iemand een beter idee?
graag voor en nadelen
ik denk vrijdag of zaterdag verder te gaan , nog zat af te lassen.

dan last haken in de bodem voor evt een auto vast te zetten.

blad veren regelen as reviseren enz enz.

het grote vraag teken blijven de remmen. heeft er iemand een idee?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 03 dec 2008, 01:04

Vroeger waren dit idd vacuum remmen een mooi systeem wat ook even zo onbetrouwbaar was en resulteerde in remloos voertuig op de weg. Vandaar dat men ook een 2 leiding luchtsysteem ontwikkeld heeft. Valt de druk weg, staat de hele zwik automatisch op de rem.

Daar vrachtwagens vroeger ook met vacuum remmen werkten, word bij restauratie in princiepe altijd gekozen voor ombouw naar 2 leiding luchtsysteem. Ten eerste omdat er voor vacuum zeer moeizaam onderdelen te krijgen is te tweede om de betrouwbaarheid.

Het elektrisch hydraulisch remmen bestaat wel, maar met een grote maar. Sinds kort heeft een grote B-E bouwer toestemming van de RDW gekregen om dit systeem toe te passen.

Ik denk dat jij dan ook het beste kan gaan naar 2 leidingremsysteem. Voor de mooi zou je of de slangen via een goot vanaf de schotel naar het kopschot kunnen geleiden of de slangen vanaf de 'achterbumper' richting steunpoot kunnen geleiden.

Steek je lampje anders eens op bij de bekende BE creaturen
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Michael » 03 dec 2008, 09:10

jammer van het originele maar wl het beste denk ik nu.
ook leuk om de lucht remmen te horen,

ik kan me zo de onbetrouwbaarheid niet heugen, wel dat als de slangen van de eerste luchtdruk remmen verkeerd om zaten je op het eerste kruispunt soms muur vast stond, cabine uit en slang wisselenlucht draaien en weg wezen.

heb jij old diesel ervaring met de koppeling lucht / hydraulisch?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Koffiemolen » 03 dec 2008, 21:41

He Michael, lekker bezig. Maarruh...hoe staat het nu met je 404-rallye en de sloop 505 die je zou aanschaffen voor de XN1-motor? Daar had je even geen tijd meer voor, maar zo te zien heb je de boel weer opgepakt! Of komt die 404 hier straks op te staan?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor GoodOldDiesel » 03 dec 2008, 22:50

Zelf geen ervaring nee, maar wel veel gelezen over het oude spul... Ben vrachtwagen chauffeur dus ja...

Zoals ik al zei steek je licht eens op bij een BE bouwer...
Daar is het dagelijkse kost voor hun. Een bestelbus remt op olie...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Gilletti » 14 dec 2008, 22:52

Weer wat updates van Michael.
De begeleidende tekst zal ie vast zelf wel geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor harry » 03 jan 2009, 17:25

Hoi Michael,

Wat ziet dat er super uit zeg! Als ik een keer een dagje moet komen helpen zeg je het maar! Groet, Geert
harry
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 21 apr 2008, 20:58

remmen

Berichtdoor busager » 04 jan 2009, 11:08

in een ver verleden heeft mijn vader een enorme autotrailer achter zijn volvo gehad. Hij had het remsysteem hydraulisch gemaakt en afgetakt van de auto. onder de achterbumper van de volvo zat een snelkoppeling als de luchtkoppelingen van een vrachtauto. daarin zat een stift van ik denk zo'n cm dik en 4 cm lang die tijdens het remmen van de volvo naar buiten kwam. daar koppelde hij dan de trailer aan met een hydraulische slang met een stift die in de koppeling naar binnen geduwd werd door de stift van de volvo. zo had je dus een lekvrije overgang. Niet vergeten bij het afkoppelen van de trailer het blindkoppelstuk te plaatsen op de volvo om de stift tegen te houden er 4 cm uit te komen als je remde zonder dat ding. Maar werkte perfect en volledig in regel met de rdw (toen althans). :-)
"Lead me.. Follow me.. or get the HELL out of my way!"
Avatar gebruiker
busager
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 06 nov 2008, 08:41
Woonplaats: rijsbergen

Berichtdoor veen » 09 maart 2009, 20:40

Michael, hoe is het met de oplegger?
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2009, 00:22

Mockenrue schreef:Word mooi, Michael. Kun je er geen klassieke auto ambulance van maken voor club evenementen ? 8)

zoiets? 8)
Afbeelding
.
zie tekst eronder: met vacuüm-reminstallatie.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Michael » 12 maart 2009, 22:45

tja lang heel druk geweest, en het probleem is nog steeds de remmen,
wie weet nog iets te vertellen over het hydraulisch koppelsysteem?
zat dat op Volvo?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor kch » 14 maart 2009, 22:48

ik heb destijds bij een meeting met de 404 vereniging en de renault 16 club wat foto's gemaakt van een 404 oplegger die ook bij deze meeting aanwezig was. Moet ongeveer in 1989 geweest zijn. Ik heb dit nog eens nagekeken en het kenteken van de 404 was BF-34-74. Ik weet nog dat er een 504 diesel met 2300 cc in zat en een normale 404 pickup achteras. De auto en de aanhanger zagen er heel mooi uit en maakten veel indruk op de aanwezigen.Volgens de site van de RDW bestaat de auto nog steeds en er zit geldige APK op. Bouwjaar 1971 en in bezit van de huidige eigenaar sinds 1983. Volgens mij was dit idd een auto van Ingmar Ingeneren een tandarts destijds uit groningen. Op de foto die ik toen gemaakt heb zijn de luchtslangen van de remmen van de oplegger goed te zien. Misschien is met dit kenteken te achterhalen waar de auto nu staat zodat je wat meer over de remmen te weten kunt komen.
Peugeot 508 GT HDI 2.2 aut. 2012
604 GTI Automatique 1983
505 SR 1982
404 1.6 1973
206 GTI
Volvo XC70 2.5T 2007
Volvo 940 turbo 1993
604 SRD turbo 1983 (geschorst)
VW kever 1968 (geschorst)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

VorigeVolgende

Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten